ایسنا نوشت: «مذاکره اهریمن» (Devil's Bargain) عنوان مستندی است به کارگردانی شلی سیول که در شبکه پرس تی‌وی به بررسی موضوع فروش اسلحه به کشورهای آفریقایی می‌پردازد.

این مستند به تهیه‌کنندگی دبورا پارک و شلی سیول در سه قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به سه زبان انگلیسی، روسی و سومالیایی تولید شده است و موضوع فروش اسلحه به کشورهای آفریقایی و سود سرشار کشورهای سلطه‌گر ناشی از رشد این صنعت به بهانه مبارزه با تروریسم به ویژه پس از حادثه یازده سپتامبر ۲۰۰۱ را مورد بررسی قرار می دهد.

مستند «مذاکره اهریمن» (Devil's Bargain) روایتگر دزدی، قتل، تجاوز و وحشیگری در کشورهای وارد کننده اسلحه است که اغلب قربانیان این فضای خشن، کودکان هستند.

این مستند همچنین از کشورهای عضو شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان اسلحه نام می‌برد و در ادامه به درخواست ۱۳۹ کشور مبنی بر تنظیم قراردادهای بین المللی برای تولید و تجارت اسلحه و امکان ردیابی اسلحه ها از طریق شماره سریال اشاره می کند که این درخواست مورد مخالفت آمریکا قرار گرفت و با رای ممتنع روسیه و چین مواجه شد.

مستند «مذاکره اهریمن» (Devil's Bargain) ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه ساعت ۰۵:۰۰ بامداد به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز در چهار نوبت در ساعات ۱۰ ، ۱۶ ، ۲۲ و ۰۲:۰۰ پخش خواهد شد.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =