دنیای اقتصاد نوشت:پس از عقد قرارداد رنو با سازمان گسترش، برای خیلی‌ها این پرسش پیش آمد که حالا برنامه این خودروساز فرانسوی برای همکاری با ایران خودرو و سایپا چیست؟

آیا رنو قید ادامه همکاری با آنها را زده و همه تمرکز خود را روی قراردادش با ایدرو خواهد گذاشت یا اینکه مشارکت با دو غول خودروسازی کشور کماکان ادامه خواهد یافت؟ هرچند در گذشته اخباری مبنی‌بر عدم‌تمدید قرارداد تولید تندر-90 میان رنو و خودروسازان داخلی منتشر شد، با این حال به گفته رنویی‌ها، این خودروساز فرانسوی راغب به قطع همکاری با ایران خودرو و سایپا نیست.
بر این اساس، رنویی‌ها قصد دارند مشارکت با ایران خودرو و سایپا را همچنان ادامه داده و در کنار پیشبرد قرارداد با ایدرو، همکاری با غول‌های جاده مخصوص را هم ادامه دهند.

آن طور که از رنو خبر می‌رسد، این شرکت حاضر شده مدل‌های جدیدی را برای تولید در ایران خودرو و سایپا در نظر بگیرد، مدل‌هایی که به‌نظر می‌رسد جزو خانواده X90 خواهند بود. البته خودروساز فرانسوی به دنبال حذف مدل‌های فعلی خود در ایران یعنی تندر-90 و ساندرو و وانت تندر نیست، اما قصد دارد در کنار آنها، خودروهایی جدید را به بازار کشور معرفی کند. اتفاقا یکی از گزینه‌های اصلی رنو در این مورد، کوئید است، به‌نحوی‌که این شرکت تمایل دارد برگ برنده خود را در یکی از دو خودروساز بزرگ کشور به تولید برساند.

از سوی دیگر اما طبق آخرین آمار، در حال حاضر تولید محصولات رنو در ایران به روزی 700 دستگاه رسیده و این امکان وجود دارد تا پایان سال، تیراژ روزانه به 800 دستگاه نیز افزایش یابد و این موضوع، نشان دهنده شوق رنو برای تداوم ارتباط با ایران خودرو و سایپا است. اشتیاق رنو برای ادامه همکاری با خودروسازان داخلی در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد ایران خودرو و سایپا بدشان نمی‌آید همکاری با این شرکت را به خصوص با تولید محصولات جدید، ادامه دهند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 0
    این ساده انگاریست که تصور کنیم رنو و پژو این بازار ناب رو که ماشینهای از رده خارج و غیرقابل فروش در بازار جهانی رو میشه با دو سه برابر قیمت واقعی توی اون بفروش رساند و این مشتریان نجیب و شریف رو از بسادگی دست بدهند.