فراهم شدن مقدمات حضور حدود 350 هزار دانش آموز به مدارس/ افزایش 300 هزار سفر درون شهری

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، با تاکید بر اینکه عملیات مرتبط با بازگشایی مدارس از چندی پیش در مناطق مختلف شهرداری ایران کوچک آغاز شده است، اضافه کرد: همه اقدامات انجام شده در راستای ورود نزدیک به 350 هزار دانش آموز به عرصه علم و دانش اندوزی است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، جلسه ستاد استقبال از مهر، صبح امروز یکشنبه با حضور مدیران و مسئولان حوزه های خدمات شهری، فنی عمرانی، مناطق شهرداری کرج و آموزش و پرورش در سالن باشگاه میلاد شهرداری برگزار شد تا هماهنگی های لازم به منظور یکی از بزرگترین رخدادهای آموزشی کشور با کیفیت و دقت بالاتری صورت پذیرد.
حسن مدیرروستا که به عنوان مدیر نشست در جلسه حضور داشت، حضور بخش قابل توجهی از مدیران و مسئولان شهرداری کرج در جلسه را به منظور ایجاد تعامل و همکاری مضاعف با همه بخش ها و دستگاه ها در آستانه فصل پاییز و ابتدای مهرماه عنوان کرد و از همه مجموعه های تحت امر خود خواست با دقت و سرعت بالا نسبت به رفع مشکلات و شاداب سازی مدارس و حواشی آن اقدام نمایند.
این مسئول با بیان اینکه اقدامات لازم به این منظور از روزهای گذشته آغاز شده است، اذعان داشت: روند بازسازی و بهسازی محوطه مدارس همچون سال های گذشته از اواسط شهریور شروع شده و در تلاشیم با ارائه خدمات شایسته، سال تحصیلی مناسبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم.
شاداب سازی 3 مدرسه در هر منطقه
معاون شهرداری کرج در حوزه خدمات شهری، تنظیف مضاعف و جمع آوری خاک و نخاله از سطح شهر را از اقداماتی بر شمرد که به این منظور انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در هر یک از مناطق شهرداری کرج با همکاری چهار ناحیه آموزش و پرورش، سه مدرسه انتخاب شده تا عملیات شاداب سازی در آنها انجام پذیرد، خاطرنشان کرد: همچنین کوشیده شده خط کشی معابر به ویژه خط کشی بلوک عابر پیاده با هدف ایمن سازی تردد دانش آموزان در مقابل مدارس انجام شود.
مدیرروستا، بازسازی، نصب علائم و تابلوهای هشداردهنده سطح شهر بخصوص نقاط پرتردد دانش آموزان، بهسازی و رنگ آمیزی دیوارها و جداول مدارس معرفی شده از سوی آموزش و پرورش را بخشی دیگر از فعالیت هایی عنوان کرد که در راستای اجرای طرح استقبال از مهر صورت گرفته است.
این مسئول، لکه گیری آسفالت محوطه مدارس، خط کشی صفوف و زمین بازی، مرمت و بازسازی فضای سبز موجود در مدارس، چاپ و نصب بنر اطلاع رسانی در سطح شهر و چاپ بنر تبریک بازگشایی مدارس را نیز در همین راستا ذکر کرد.
افزایش 300 هزار سفر درون شهری با آغاز سال تحصیلی
به گفته مدیرروستا، با آغاز مهرماه، نزدیک به 300 هزار سفر به تعداد سفرهای درون شهری افزوده می شود که این امر لازمه مدیریت بالای ترافیک و اتخاذ تدابیر مربوطه را نشان می دهد، همکاری دیگر دستگاه ها بویژه اداره راهنمایی و رانندگی برای ساماندهی به این موضوع را بسیار ضروری دانست.
وی در این خصوص بیان داشت: هماهنگی و تنظیم تفاهم نامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر با اداره کل آموزش و پرورش جهت تامین سرویس مدارس و سرویس دهی به آنها نیز انجام گرفته و در تلاشیم با همکاری بخش های مربوطه، موضوع سرویس مدارس و تردد دانش آموزان را ساماندهی و تسهیل نماییم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =