مصر که در خلال حمله اسرائیل به غزه هیچ کمکی به مردم جنگ زده نکرد، کمک حزب‌الله‌ لبنان به حماس در جنگ غزه از خاک این کشور را دخالت در امور داخلی خود و تلاش برای براندازی حکومت این کشور اعلام کرد

دبیر کل اتحادیه عرب دیروز بر حل و فصل اختلافات اخیر پیش آمده میان مصر و حزب‌الله‌ لبنان از طریق دیپلماتیک تأکید کرد.

به گزارش الجزیره عمر موسی که دیروز برای دیدار با فواد السنیوره و برخی دیگر مقامات لبنانی در خصوص انتخابات آتی این کشور به بیروت سفر کرده بود در پاسخ خبرنگارانی که از او درخصوص اتهامات مصر به حزب‌الله‌ پرسیدند گفت که این موضوع باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

موسی همچنین پس از دیدار با میشل سلیمان رئیس‌جمهوری، نبیه بری رئیس پارلمان و فواد سنیوره نخست‌وزیر لبنان گفت: برگزاری انتخابات لبنان در هفت ژوئن و همچنین اتهامات مصر به حزب‌الله‌ از جمله مسائلی بودند که با مقامات لبنانی درباره آنها گفت‌وگو کردم.

پیش از این نیز منابع خبری اعلام کرده بودند: قرار است " میشل سلیمان" رئیس‌جمهوری لبنان نیز به منظور بررسی تنش‌های بوجود آمده با سران مصر به قاهره سفر کند. درعین حال نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز چندی پیش برای حل و فصل این مسئله به مسئولان مصری نامه‌هایی را ارسال کرد.

مصر که در خلال حمله اسرائیل به غزه هیچ کمکی به مردم جنگ زده نکرد، کمک حزب‌الله‌ لبنان به حماس در جنگ غزه از خاک این کشور را دخالت در امور داخلی خود و تلاش برای براندازی حکومت این کشور اعلام کرد و در همین رابطه حدود 50 لبنانی را دستگیر و به بهانه تلاش برای برهم زدن نظم سیاسی در مصر و براندازی نظام این کشور به زندان روانه کرد.

حزب‌الله‌ لبنان کلیه اتهامات مصری‌ها را بی‌اساس عنوان کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =