مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز طرح نظارت بهداشتی بر دام‌های نذری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ صادق صالحی با اشاره به افزایش میزان تقاضا به گوشت قرمز و سفید در دهه نخست ماه محرم از تشدید نظارت و بازرسی بر دام‌های نذری و آماده‌باش اکیپ‌های ناظر خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در این ایام تقاضا برای تأمین گوشت با افزایش همراه است، توصیه می‌شود گوشت و فرآورده‌های خام دامی مطمئن و ممهور به مهر دامپزشکی از سوی شهروندان تهیه شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با اذعان به اینکه در این ایام ذبح قربانی و نذری گوشت در شهرها و روستاها افزایش می‌یابد، اضافه کرد: دامپزشکی با هدف تأمین امنیت غذایی نظارت‌های بهداشتی خود را آغاز کرده است.

صالحی تأکید کرد: با توجه به دایر بودن فعالیت کشتارگاه‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا، انتظار می‌رود شهروندان نسبت به ذبح دام در کشتارگاه اقدام کنند.

وی افزود: ذبح دام در کشتارگاه موجب بازرسی بهداشتی و تائید سلامت آن شده و از ذبح و مصرف دام آلوده ممانعت خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در کشتارگاه‌ها رایگان است، تصریح کرد: در کشتارگاه تمامی فرآیند آماده‌سازی لاشه جهت مصرف نیز به صورت کامل انجام می‌شود.

صالحی تأکید کرد: علاوه بر این ممانعت از ذبح دام در خیابان‌ها و معابر از آلودگی زیست‌محیطی خواهد کاست.

وی خواستار همکاری شهروندان با طرح نظارتی دامپزشکی شد و افزود: در صورت مشاهده دام آلوده و یا اطمینان از بهداشت و سلامت دام شهروندان می‌توانند با شماره‌های ۳۳۳۳۲۸۰۰ و ۳۳۳۵۵۹۹۰-۲ اداره کل دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =