۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹

استانداران باید تمامی امکانات را به کار گیرند تا انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی ایران و در شأن ملت ایران برگزار کنیم.

وزیر کشور در جمع استانداران سراسر کشور از آن‌ها خواست در یک ماه و نیم فرصت باقیمانده تمام توان خود را به کار گیرند تا زمینه مشارکت حداکثر مردم پای صندوق‌های رأی در 22 خرداد را فراهم کنند. صادق محصولی افزود: استانداران باید تمامی امکانات استان را به کار گیرند تا انتخاباتی باشکوه و در تراز جمهوری اسلامی ایران و در شأن ملت ایران برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پی برگزاری انتخاباتی قانونمدار، اخلاق‌مدار و با مشارکت حداکثری مردم هستیم. وی با اشاره به آغاز به کار هیأت‌های بازرسی در استان‌های سراسر کشور از استانداران خواست با این هیات‌ها همکاری کامل داشته باشند.

وزیر کشور از استانداران خواست در استان‌های خود محیطی امن و آرام فراهم کنند تا همه نامزدها امکان سخنرانی و بیان دیدگاه‌های خود را داشته باشند و مردم نیز با توجه به این سخنان و دیدگاه‌ها تصمیم خود را بگیرند. وی در عین حال تأکید کرد: انتخابات نباید موجب غفلت مسئولان در امور اجرایی شود و هیچکدام از مسئولان اجرایی نباید خلل و سستی در کارشان ایجاد شود. وی تأکید کرد: استانداران باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت کاری خود قرار دهند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

محصولی با بیان این‌که " 600 میلیارد تومان بودجه در سال 88 برای آسفالت معابر و خیابان‌ها اختصاص یافته است" گفت: باید در جهت محرومیت‌زدایی و عدالت‌محوری خیابان‌هایی که تا به حال آسفالت نشده‌اند آسفالت شوند.

وی با تأکید بر این‌که " استانداران باید توجه به بخش اجتماعی و فرهنگی را در اولویت کارهای خود قرار دهند" گفت: ایجاد فضای پرنشاط، آرام و امن از جمله اقداماتی است که باید در استان‌ها به آن توجه ویژه‌ای صورت بگیرد؛ چراکه این اقدام باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور می‌شود. وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، بیان کرد: ما در این ستاد به دنبال آن هستیم که به جای برخوردهای فیزیکی با مقوله فرهنگ، از کارهای فرهنگی و روش‌های ضابطه‌مند فرهنگی استفاده کنیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مدیریت بحران در استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و از تمامی استانداران خواست تا با کارهای زیربنایی و آمادگی کامل در مقابل حوادث، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. وی با بیان این‌که " با اجرای سیاست‌های کامل مدیریت بحران می‌توان از بروز صدمات جلوگیری کرد و باعث کاهش تلفات شد" گفت: 670 میلیارد تومان بودجه برای بیمه حوادث در استان‌ها اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 88 به نام سال آغاز حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، از تمامی استانداران خواست تا اصلاح الگوی مصرف را در تمامی کارها مدنظر خود قرار دهند. محصولی با اشاره به فرصت خدمتگزاری که در اختیار مسئولان است گفت: باید با بهره‌برداری مناسب از این فرصت، تمام تلاش خود را برای خدمت بی‌منت به مردم انجام دهیم. به گزارش ایسنا وزیر کشور همچنین در نشستی با خبرنگاران گفت: ما صلاح می‌دانیم برای منافع کشور محیط به گونه‌ای باشد که فضای باز و آرامی جهت ارائه افکار داوطلبان فراهم شود. باید به گونه‌ای اقدام کنیم که محیط آرام باشد و شور و نشاط حداکثری ایجاد شود.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات استاندار تهران مبنی بر ترور ساختگی برخی از کاندیداها اظهار کرد: در ارتباط با این بحث بهتر است از خود ایشان بپرسید، اگر من چیزی را اعلام کرده باشم طبعاً اطلاعات جزئی آن را نیز دارم که به شما بدهم اما در این ارتباط از آقای تمدن بپرسید. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت حفظ امنیت تجمعات انتخاباتی کاندیداها و آن‌چه مبنی بر پخش گاز فلفل در سخنرانی میرحسین موسوی در مشهد صورت گرفته است، گفت: تلاش ما براین است که حداکثر کوشش را بکنیم که زمینه‌ای فراهم شود تا آقایان داوطلبان بتوانند در محیطی آرام به ارائه سخنان خود بپردازند ولی اگر فرض کنیم فردی در جلسه‌ای بلند شود و شعاری دهد و شلوغ کند این کار را نه تنها تقبیح و محکوم می‌کنیم بلکه با آن مقابله هم می‌کنیم. اگر مواردی بوده باشد دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: این کارها به هیچ وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و تمام تلاش ما این است که در محیطی آرام جلسات و سخنرانی کاندیداها صورت گیرد تا به حال هم این‌گونه بوده است. وزیر کشور در عین حال خاطرنشان کرد: این نجابت و اغماض دولت است که سعی کرده علی‌رغم این‌که هنوز وقت قانونی تبلیغات شروع نشده است، محیطی فراهم کند که آقایان بتوانند از فرصت استفاده و نظرات و انتقادات‌شان را ارائه کنند. ما خودمان را متعهد می‌دانیم که آرامش این جلسات را فراهم کنیم به همه عزیزان و هموطنان‌مان عرض می‌کنم که در شأن نظام و مردم ما نیست که در مجالسی که جهت تنویر افکار عمومی ولو با نظرات مخالف انجام می‌گیرد، ایجاد سرو صدا و ناآرامی کنیم. توصیه ما این است که مردم خودشان آن‌قدر فهیم و هوشیار هستند که همه مطالب را بشنوند و فردی را که مورد نظرشان است در 22 خرداد انتخاب خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =