دو تن از نمایندگان مجلس در نطق‌های امروز خود به نقد برخی از مسئولان پرداختند. نخست نماینده ورزقان از سوء مدیریت‎ها گلایه کرد و پس از او فلاحت‌پیشه گفت که «برخی مسئولان میز ریاست خود در تهران را ترک نمی‌کنند و اطلاعی از مشکلات مناطق محروم و مرزی ندارند.»

به گزارش خبرآنلاين، رضا عليزاده نماينده ورزقان در نطق ميان دستور خود گفت: بياييد با مردم طوري رفتار كنيم كه روحيه دوران انقلاب در ما زنده شود. بهتر است انتقاد را از خودمان شروع كنيم. مي دانيد مردم چشم به اقدامات ما دوخته اند و ما بايد پاسخگو باشيم. بعد نظارتي مجلس كمرنگ شده است و بايد اصلاحات اساسي در سازوكار مجلس انجام شود. متاسفانه سئوال از وزير پس از يك سال زماني به صحن مي رسد كه آن سئوال موضوعيت خود را از دست داده است.

او افزود: بايد سيستم اداري را اصلاح كنيم. با كم و زياد كردن وزارتخانه‎ها دولت چابك نمي شود،‌ دولت زماني چابك خواهد شد كه به وظايف حمايتي خود در توليد و صادرات بپردازد. در كشور ما واگذاري انجام شده است اما خصوصي سازي نه! سهام واحدهاي بزرگ صنعتي بين دستگاه ها و وزارتخانه مثل گوشت قرباني تقسيم شده است. دچار سوء مديريت هستيم و  با دست خود واحدهاي توليدي را به نابودي كشانده ايم،‌ به اصطلاح آمديم ابرويش را درست كنيم چشمش را در آورديم.

چه كسي خواسته مردم را به زور به بهشت ببرد؟

محمود شكري نماينده توالش و ماسال، نيز در نطق خود تأكيد كرد: اخيرا از جانب برخي مسئولان مباحثي شنيده مي شود، از جمله اينكه با اجبار نمي شود مردم را به بهشت فرستاد. عزيزان مگر رسالت پيامبران و ائمه جز شناخت مسير سعادت و شقاوت بود؟ اگر قيام امام حسين جهت هدايت به سمت بهشت نبود، پس چه دليلي داشت؟ مگر ممكن است حكام جامعه اسلامي به فكر سعادت خود باشند، اما دنبال رهنمون كردن مردم نباشند.

او ادامه داد: سئوال اين است كه چه كسي در كشور خواسته مردم را به زور به بهشت ببرد كه ما مدام با بيان كردن چنين نظريه هايي ذهن مردم را مشوش مي كنيم؟ به راه انداختن و دامن زدن چندباره چنين مباحثي چه سودي براي مردم دارد؟

برخي با رانت قدرت، خانواده خود را در بهترين مناصب جذب كردند

حشمت‎الله فلاحت پيشه نماينده مردم اسلام آباد غرب هم در ادامه تذكراتي انتقادي را خطاب به از مسئولان عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه احساس تبعیض باید دولت احکام جدید برنامه ششم را اجرا کند تا مشکلات مرزنشینان برطرف شود. اما متاسفانه برخی مسئولان میز وزارت و ریاست خود را در تهران را ترک نمی‌کنند و اطلاعی از مشکلات مناطق محروم و مرزی ندارند و فضای ذهنی آنان با مشکلات و بدبختی‌های مردم متفاوت است.

وی افزود: کسانی که با استفاده از رانت‌های قدرت و دولت اعضای خانواده خود را در بهترین مناصب مدیریتی و اداری جذب کرده‌اند، هیچ گونه احساس دلسوزی با استان‌های مملو از جوانان بیکار همچون استان کرمانشاه ندارند. چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی همیشگی خود در استان کرمانشاه نیست؟ آقایان غیر از عزل و نصب‌های محفلی اقدام دیگری برای برخی استان‌ها انجام نداده‌اند و حداقل‌های شاخص‌های توسعه ای استان، حاصل نمایندگان زحمتکش ادوار و مدیران بومی و بی‌ادعای فاقد پشتوانه‌های محفلی و سیاسی است.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
  • hosein IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 0
    این دو نفر از الان تبلیغات اتخابات را شروع کرده اند. در مملکت ما کار بجایی رسیده که حتی اگر امام زمان بیاد ما بهش شک میکنیم.