ایسنا نوشت: رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق حرفه ای که پس از سرقت به شیوه های مختلف از خانواده مالباختگان اخاذی می کرد، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی در این باره، گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به واحد گشت کلانتری 159 بی سیم به مأموران اعلام کرد که گوشی تلفن همراهم توسط راکب یک دستگاه موتورسیکلت هوندا به سرقت رفته و این شخص (سارق) طی تماس تلفنی با اعضای خانواده ام در ازای پس دادن گوشی تلفن همراهم درخواست 200 هزار تومان پول کرده است .

وی در خصوص دستگیری سارق، گفت: مأموران کلانتری 159 بی سیم با اطلاع از موضوع، ضمن هماهنگی با تجسس کلانتری، محل تردد سارق را تحت مراقبت پلیسی قرار دادند. سرانجام با حضور سارق در محل و شناسایی وی توسط مالباخته، طرح دستگیری وی توسط مأموران به اجرا گذاشته شد و متهم به نام "سعید" ­30 ساله­ به همراه چنددستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه دستگیر شد.

وی با اشاره به ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تصریح کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه موبایل قاپی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده به همراه متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان، گفت: کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با شناسایی مالک گوشی‌های مسروقه به دست آمده از متهم موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها در مناطق مختلف شهر تهران مورد سرقت به شیوه موبایل قاپی قرار گرفته بودند .

وی افزود: در روند رسیدگی به این پرونده تعدادی از مالباختگان و شکات نیز پس از شناسایی متهم عنوان داشتند که متهم در ازای باز پس دادن گوشی های تلفن همراهشان از آنها درخواست مبالغ چند صد هزار تومانی کرده اما با وجود پرداخت پول مورد درخواستی، سارق گوشی های تلفن همراه مسروقه شان را پس نداده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت: متهم که دارای سوابق متعدد نزاع و درگیری و ... است، در همان تحقیقات به ده‌ها فقره موبایل قاپی در تهران اعتراف کرد و گفت: " چند ماهی است که به تهران آمدم؛ جا و مکان مشخصی نیز نداشته و پس از مدت کوتاهی، با تهیه یک دستگاه موتورسیکلت [طرح هوندا 125] شروع به سرقت کردم؛ اعتیاد شدیدی به مصرف قرص دارم و گوشی های تلفن همراه مسروقه را معمولاً به قیمت 100 و نهایتا 150 هزار تومان به خریداران اموال مسروقه می فروختم" .

سرهنگ کارآگاه رضا امیدی، اشاره کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به ده ها فقره کیف و موبایل قاپی در مناطق مختلف شهر تهران و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی و بویژه شناسایی سایر شکات و مال باختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مال باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی - میدان نبرد - انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =