قتل مهاباد، اختلاف شخصی بوده است / کشف و ضبط ۱۱تن مواد مخدر طی ۶ماه نخست امسال در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در نشست خبری هفته ناجا از کشف و ضبط بیش از ۱۱تن انواع مواد مخدر در ۶ماه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سردار ناصر اصلانی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین اقدامات و عملکرد ۶ ماهه پلیس استان پرداخت.

عملکرد ۶ماهه پلیس نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی

اصلانی گفت: امسال در ۶ماه نخست بیش از ۱۱ تن انواع مواد مخدر که عمدتا پیش سازهای مخدر صنعتی بوده کشف و ضبط شده است.
وی افزود: در طی این مدت همچنین ۴۰ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر متلاشی شد و از ۱۱۲۴۲ معتاد نیز دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال همچنین بیش از ۳۴۵هزار تماس تلفنی و حضوری با پلیس ۱۱۰ صورت گرفته که ۴۲درصد آنها عملیاتی شده و ۵۰ درصدشان نیز حالت مشاوره ای بوده است.
وی اضافه کرد: امسال ۶ اولویت اصلی تماس های مردم در استان بترتیب تصادفات، نزاع و درگیری، موادمخدر، سرقت، مسائل اخلاقی و اماکن عمومی و اختلافات خانوادگی بوده است.
اصلانی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، آمار سرقت ۲ درصد کاهش یافته و بیش از ۸۲ درصد سرقت ها و ۹۲ درصد سرقت های توام با خشونت کشف و مجرمین دستگیر شده اند.
وی افزود: در مورد پرونده های جعل و کلاهبرداری، امسال ۶۰ درصد پرونده های جعل و ۹۰ درصد پرونده های کلاهبرداری در استان کشف شده اند.
اصلانی به موضوع پرونده های قاچاق هم اشاره و گفت: در نیمه نخست امسال، ۲۷ طرح عملیاتی ویژه در بحث کالاهای قاچاق صورت گرفته ضمن اینکه ۴۵ پرونده قاچاق بالای ۵۰ میلیون تومان رسیدگی و مختومه شده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۶۰۶ دستگاه خودرو در بحث قاچاق کالا شناسایی و توقیف شده ضمن اینکه ۱۲۵۰ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۷۵۲میلیارد و ۹۷۴میلیون و ۸۷۸ هزار ریال بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۸۲درصدی داشته است.
اصلانی گفت: در نیمه نخست امسال ۸۰۲۷ نفر در استان براثر تصادفات رانندگی مجروح شده اند که نسبت به سال گذشاع افزایشی ۲ درصدی را شامل میشود ضمن اینکه در تصادفات منجر به فوت امسال با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته آمار فوتی ها به ۲۷۶ نفر رسیده است.

آخرین وضعیت پرونده های قتل مهاباد و سرقت بانک

اصلانی خاطر نشان کرد: در پرونده مربوط به سرقت از بانک روستای کشتیبانی، ۲ سارق مبلغ ۶۵میلیون تومان سرقت کرده اند که عملیات برای دستگیری آنان ادامه دارد.
وی در مورد پرونده قتل مهاباد هم گفت: برخلاف آنچه شایعات فضای مجازی، موضوع قتل به اختلاف شخصی باز می گردد.

برنامه های هفته ناجا

اصلانی گفت: امسال هفته ناجا امسال با ماه محرم همزمان بوده است و به همین برخی برنامه ها زودتر انجام شده است.
وی افزود: شعار امسال هفته ناجا "امنیت برای همه، پلیس برای امنیت" است.
وی اضافه کرد: بخش اول برنامه های هفته ناجا، تجلیل از کارکنان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قبل از آغاز ایام عزاداری انجام شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه بهداشت و روان، اطلاع رسانی اقدامات پلیس در نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، نشست تخصصی با نمایندگان مجلس، اجرای رزمایش اقتدار در تمام شهرستان های تابعه، حضور مربیان در مساجد، مدارس، محلات و ادارات، اجرای همایش راهوران محله، همایش پلیس و اصناف، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مراکز انتظامی، اجرای همایش و تجلیل از همیاران پلیس و همچنین اجرای تئاتر درمانی در مدارس برای پیشگیری از جرم از دیگر برنامه هفته ناجا خواهد بود.
اصلانی گفت: مجموعا در طول هفته ناجا، ۱۸۰ برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد که در یکی از این برنامه ها از کلانتری ۱۷ بعنوان کلانتری نمونه تجلیل خواهد شد.
اصلانی اضافه کرد: برای اولین بار در استان، ایستگاه انتظامی سیار در کلانتری ۱۷ راه اندازی و تا پایان سال نیز ۵ ایستگاه دیگر در شهرستان ارومیه راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: ایستگاه مرکز هشدار الکترونیک نیز برای اولین بار در استان و بعنوان پنجمین استان کشور در هفته ناجا افتتاح خواهد شد.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی با راه اندازی تجمیع فوریت های پلیسی ۱۱۰ با محوریت مرکز استان تا پایان دی‌ماه، پنجمین استانی خواهد بود که به این سیستم مجهز می شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =