ایرنا نوشت: ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرد که به منظور حمایت از راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در قبال ایران در راهبردهای همکاری امنیتی و برنامه های خود بازنگری می کند.

به گزارش رویترز، ترامپ در سخنانی تغییر وسیعی را در سیاست آمریکا اعلام کرد. وی مدعی شد که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود.

«آدریان رنکین گالوی» یک سخنگوی پنتاگون به رویترز گفت که وزارت دفاع آمریکا در مواضع و طرح های ارتش بازنگری می کند اما جزئیات آن را اعلام نکرد.

وی ادعا کرد: ما در حال یافتن زمینه های جدید همکاری با متحدان هستیم تا فشار بیشتری بر نظام ایران بیاوریم و نفوذ ثبات زدای آن را خنثی کنیم و اعمال قدرت تهاجمی آن را محدود کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه راهبرد جدید دولتش را نسبت به برجام و همچنین سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

ترامپ مدعی شد: از زمانی که رئیس جمهوری شدم بررسی کامل استراتژی مان را درباره ایران شروع کردم .این بررسی تکمیل شده است و استراتژی خودم را درباره عملکرد خصمانه ایران و این که هرگز به سلاح هسته ای دست نیابد اعلام می کنم.

راهبرد جدید وی با اعتراض شدید روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و بسیاری دیگر از کشورها و محافل سیاسی و رسانه ای مواجه شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =