یک کارشناس مسائل آمریکا معتقد است آمریکا به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی اعلمی فریمان کارشناس مسائل آمریکا درباره اظهارات ترامپ به خبرنگار ما گفت:

«ترامپ شواهد و دلایل موجهی علیه کارکرد صحیح نظام برجام ندارد، هدف او ایجاد واکنش شتابزده از سوی مقامات کشورمان و تحریک و اختلافات داخلی است و سه هدف گام به گام را تعقیب می کند. ابتدا پیگیر ایجاد فضا برای مذاکرات برسر موشک های بالستیک است که البته این احتمال را بیشتر می دهم و در گام بعدی پیگیر تغییر استراتژی ایران در منطقه است، زیرا این سیاست ها برنامه های آمریکا را عملا تعطیل کرده و سپس تغییر نظام سیاسی که احتمال آن لااقل در کوتاه مدت کمتر است.

در این زمینه باید با آرامش و یک زبان و سخنگویی واحد بر روش برحق، قانونمند و صحیح خود ادامه داده و متناسب با شرایط بعدی تصمیم سازی کنیم.من این اقدام را از جمله لفاظی های دیپلماتیک تلقی می کنم.»

این پژوهشگر مسائل آمریکا ضمن یادآوری میراث سیاسی اوباما در نهایت تاکید کرد: «ایالات متحده در حال جدالی همه جانبه با تمام ساختار سیاسی دولت اوباماست. برجام بخش کوچکی از این تغییر رویکرد و دگردیسی است و حوزه های وسیع تری را در جهان شامل می شود و تنها توان داخلی ایالات متحده را تضعیف می کند و به اختلافات سیاسی آن کشور دامن می زند. وحدت داخلی و رعایت حقوق شهروندی و رضایت داخلی رمز موفقیت ما در مواجهه با این بحران مصنوعی است.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    0 2
    تمام اینها نیاز به مذاکره دارد و به قول خانم موگرینی ترامپ باید ببیند که طرف مقابل یعنی ایران حاضر به مذاکره با او هست یا نه. اینکه اون پیگیری می کنه یا دلش می خواد که نشد حرف. منم خیلی چیزها دلم می خواد و اونارو پیگیری می کنم اما دلیل نداره که بهشون برسم.