طرح ابتکار شفافیت جهانی، کسپرسکی را از مرگ نجات می‌دهد؟

این روزها کمپانی ضد ویروس کسپرسکی چنان با مخ به زمین خورده است که ممکن است برای همیشه در غرب به تاریخ بپیوندد.

 

به گزارش خبرآنلاین، کسپرسکی خبر داده است در طرحی به نام شفافیت جهانی قصد دارد اعتماد نابود شده درباره این کمپانی در غرب را بازسازی کند.

این طرح با مروری بر سورس کد ضد ویروس معروف کسپرسکی به صورت عمومی برای کارشناسان امنیت، سعی دارد اتهام جاسوسی از خود را بردارد.

آمریکایی‌ها می‌گویند ضد ویروس کسپرسکی و محصولات امنیتی این شرکت، جاسوس بوده و زیر نظر کرملین کار می‌کنند.

استدلال اصلی آمریکایی‌ها لورفتن برنامه‌ها و نرم افزارهای جاسوسی فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا / NSA است که از روی رایانه یکی از مقاطعه‌کاران امنیتی که ضد ویروس کسپرسکی داشته؛ به سرقت رفته است و روس‌ها آن را در اختیار نوکر خود، آسانژ و نیز اسنودن قرار داده و آبروی سایبری آمریکا رد در جهان برده‌اند.

یوجین کسپرسکی، موسس کمپانی می گوید مسدود کردن به نفع هیچ کسی جز جنایتکاران سایبری نیست و باید اعتمادسازی را میان کمپانی‌ها، حکومت‌ها و شهروندان برقرار سازیم. وی افزود ما می خواهیم نشان دهیم تا چه حد شفاف هستیم و چیزی برای پنهان کاری نداریم و از مردم در برای حملات سایبری دفاع کنیم.

کسپرسکی از داشتن رابطه با نهادهای دولتی آمریکا منع شده است و در دستورالعمل جدید مقامات نظامی و سیاسی از نصب ضد ویروس روسی روی سیستم‌های خود منع قانونی شده‌اند.

کمپانی روسی که به داشتن رابطه با سازمان جاسوسی روسیه متهم است، نرم افزار خود را تقریبا به صورت رایگان در برخی فروشگاه‌های آمریکا عرضه کرده است و این موضوع را آمریکایی‌ها دیر فهمیده‌اند و بعد از بازداشت مظنونی که نرم افزارهای فوق محرمانه از روی رایانه‌اش به روسیه منتقل شده، به ضد ویروس کسرپرسکی رسیده‌اند. {لینک}

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    1 5
    عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده گفتا که که را کشتی تا کشته شدی زار
    • بی نام A1 ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      2 0
      عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده هیران شد و بگرفت به دندان سر انگشت گفتا که که را کشتی تا کشته شدی زار تا باز که او رابکشد آنکه تو را کشت
    • بی نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      2 0
      من یار مهربانم دانا و خوش بیانم گویم سخن فراوان با آن که بی زبانم
    • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      1 0
      میازار موری که دانه کش است