آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای کورش اسدپور، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری چکاوک زنده‌رود اسپادانا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آلبوم موسیقی «هم توار»، برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگیلویه و بویر احمد، به آهنگسازی و تنظیم مجتبی صادقی، کامبیز جهانبخش و آواز کوروش اسدپور منتشر شد.

این آلبوم در قالب 12 قطعه به نام‌های «تصنیف گوگری»، «تصنیف نشیمن»، «آواز ملک ایروان»، «دو نوازی سرنا و دهل»، ««تصنیف رسم نو»، «آواز همدرنگ»، «تصنیف شومه»، «آواز کلوس»، «دو نوازی سرنا و دهل 2»، «تصنیف کوگ رشته»، «آواز کر ترکه باز» و «تصنیف نازلو»، ساخته و پرداخته شده است.

آلبوم «هم توار» تازه‌ترین اثر با صدای اسدپور، از خواننده‌های موسیقی بختیاری است که در دسترس مخاطبان قرار گرفته و صادقی و جهانبخش موسیقی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. «هم توار» به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی‌های بختیاری، آهنگ‌های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.

در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه‌ای از تصانیف، سازوآوازها و دونوازی‌های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است. قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی میهنی است، روحیه میهن‌دوستی قوم بختیاری را به تصویر می‌کشد و با یک موسیقی پرانرژی همراه شده است.

همایون رحیمیان، پویا جهانمردی، مسعود هشیاری پور، یلدا ربیعی، لیلا باغستانی، رویا باغستانی، بهمن فریادرس و حمید سروری‌زاده نوازندگان این آلبوم هستند.

همچنین در بخش همخوانی، آزاده اسدی، کامبیز جهانبخش، نرگس مختاری، امیررضا جهانبخش و بهار صادقی، آواز کوروش اسدپور را همراهی کرده‌اند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =