۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

تسنیم نوشت: مدیر عامل ساپکو با بیان اینکه در پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت را برعهده خواهد داشت،گفت: اولین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

حسین نجاری امروز در نخستین نشست سازندگان پلت فرم جدید ایران خودرو،  با اشاره به اینکه این پروژه تمام فرآیند تولید یک محصول از طراحی تا پلت فرم را در بر می‌گیرد، اظهارداشت: در این پروژه با شرکت‌های مطرحی در بخش طراحی بدنه، تولید موتور، گیربکس و اجزاء مختلف خودرو مذاکرات انجام شده تا در نهایت به تولید خودرو‌هایی مستقل دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در پروژه پلت فرم جدید پینین‌فارینا وظیفه طراحی چهار مدل خودرو شامل سه‌دان، هاچ بک، اس یو وی و وانت در مدل‌های بنزینی، دیزلی، هیبرید و برقی را برعهده خواهد داشت، گفت: اولین خودروی تولیدی بر روی این پلت فرم جدید در تهران در سال 2020 عرضه خواهد شد که میانگین قیمت آن نیز 15 هزار دلار است. البته به مرور در شهرهای کرمانشاه و تبریز هم خط تولید این خودروها فراهم می‌شود. به نحوی که 2025 حدود 815 هزار دستگاه خودرو با پلت فرم جدید توسط ایران خودرو تولید خواهد شد که 30 درصد آن صادر می شود.

مدیر پروژه پلت فرم جدید ایران خودرو تصریح کرد: در این پروژه شرکت‌هایی چون پینین‌فارینا از ایتالیا و هیوندای پاورتک حضور دارند، همچنین بیش از 100 قطعه ساز برتر داخلی نیز در این پروژه همکاری می‌کنند.

نجاری افزود: شرکت بین‌المللی ماله مسوولیت طراحی و توسعه موتور این پلت فرم را بر عهده دارد.هیوندای پاورتک نیز مسوولیت طراحی گیربکس اتوماتیک این پلت فرم را برعهده خواهد داشت.

مدیر عامل ساپکو با اعلام اینکه در صددیم صادرات محصولات جدید با قیمت های مناسب را رقابتی را در دستور کار خود قرار دهیم، گفت:خودروهای تولیدی بر روی این پلت فرم تا 70 درصد داخلی سازی خواهد شد. در حال حاضر حدود 100 در تصمیم گیری این پروژه فعالیت می کنند که امیدوارم بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    0 0
    باشه
  • رضا A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    7 0
    در حالی که بیشتر خودرو سازان بر روی خودرو های برقی سرمایه گزاری میکنند خودرو سازان ما همچنان در جا میزنند. انشاءالله تا سال 2020 بساط خودرو سازان داخلی برچیده بشه. بلند بگو انشاءالله...