منابع خبری بین‌المللی لحظاتی قبل گزارش کردند یکی از مهم‌ترین مقر نظامیان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) در شرق افغانستان مورد حمله گروه طالبان قرار گرفت.

 به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری فرودگاه جلال آباد که مقر نیروهای موسوم به کمک به برقراری به اصطلاح امنیت در افغانستان (ایساف) است، مورد حملات انتحاری شبه نظامیان طالبان قرار گرفت.

بی.بی.سی در این مورد در خبری فوری گزارش کرد این فرودگاه ازجهات مختلف مورد حمله قرار گرفت و تاکنون دستکم هشت شبه نظامی طالبان کشته و دو تن از نیروهای ایساف مجروح شدند.

بی.بی.سی به این نکته اشاره کرد که این حمله در پی جایگزینی ژنرال دیوید پترائوس فرمانده مرکزی نظامیان آمریکایی در منطقه خاورمیانه با ژنرال استنلی مک کریستال فرمانده برکنار شده ناتو در افغانستان صورت می‌گیرد.

پترائوس روز گذشته (سه شنبه) با حضور در کمیته نظامی سنای آمریکا درمورد جنگ افغانستان گفت که ادامه روند جنگ در این کشور دشوارتر خواهد شد.

پترائوس فرمانده جدید نیروهای آمریکا در افغانستان در نشست سنای این کشور وی گفته است چنانچه نتواند جنگ افغانستان را از بن بست بیرون بیاورد، ممکن است از باراک اوباما بخواهد تا خروج سربازان آمریکایی از آن کشور را به تعویق بیاندازد.

هم اکنون بیش از ‪ ۱۳۰‬هزار نظامی خارجی به فرماندهی آمریکا در افغانستان حضور دارند.

این درحالی است که به اعتراف رسانه‌های غربی و فرماندهان نظامی ارشد آمریکایی میزان ناامنی و قدرت یابی طالبان در افغانستان پس از ‪ ۹‬سال اشغال نظامی این کشور رو به فزونی نهاده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =