ایرنا به نقل از یک کارشناس صنعت ساختمانی و صنایع وابسته نوشت: بخش مسکن و ساختمان کشور با 300 صنعت دیگر ارتباط نزدیک دارد و رونق بازار در این بخش به رشد و پویایی سایر صنایع وابسته کمک می کند.

«رامین قاسمپور» عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تحرک بازار مسکن و بخش ساخت و ساز، تولید صنایع وابسته به آن از جمله سیستم های سرمایشی، تجهیزات عمومی، تجهیزات ایمنی، بهداشتی و نظافتی، دکوراسیون، روشنایی، وسایل پخت و پز، صنایع چوبی، شیرآلات و سایر تجهیزات ساختمانی رونق می گیرد.

وی بر لزوم هم افزایی بیشتر در صنعت ساختمانی، هتلداری و گردشگری تاکید کرد و گفت: بدون شک ارتباط نزدیک صنعت با دانشگاه به رشد و توسعه صنعتی کشور کمک می کند.

به گفته وی، سالیانه حدود یک میلیون مسکن و ساختمان در کشور مورد نیاز است؛ در حالی که آمارهای نشان می دهد یک سوم این میزان ساختمان در کشور تولید می شود.

قاسمپور یادآوری کرد: خوشبختانه در ماه های اخیر صنعت ساختمان که از اواخر سال 1391 دچار رکود شد، به تحرک افتاده است و این مساله می تواند در رونق بخش تجهیزات ساختمانی، هتلداری، رستوران ها، ماشین آلات غذایی و وسایل بهداشتی موثر واقع شود.

این کارشناس گفت: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد وابسته در تقابل بوده و 53 درصد اشتغال در کشور به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط وابسته است، بنابراین اختصاص تسهیلات 8 درصدی بانک ها به این بخش نمی تواند به پویایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

قاسپور با اشاره به مزیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی و برندسازی در کشور گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی اطلاعات اندکی درباره برگزاری نمایشگاه های تخصصی دارند؛ در حالی که اکنون برگزاری نمایشگاه های فوق تخصصی در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه فعالان عرصه های صنعتی، گردشگری و تجاری قرار گرفته است.

وی از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستورانی، هتل و صنایع وابسته با حضور بیش از 80 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت های خارجی خبر داد و گفت: این نمایشگاه نوزدهم تا بیست و دوم آبان ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می شود.

 

35224

کد خبر 721834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    6 0
    لازم نیست این 300 صنعت خودشان را تنها به مسکن داخلی بند کنند. باید یاد بگیرند که در خارج از کشور هم برای تولیداتشان بازاریابی کنند.