۰ نفر
۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۰

امریکایی‌ها نیز اندک اندک به جرگه موافقان طرح مصالحه با طالبان می‌پیوندند

امریکایی‌ها نیز اندک اندک به جرگه موافقان طرح مصالحه با طالبان می‌پیوندند. دریادار مایک مولن در تازه ترین اظهار نظر خود به صراحت اعلام کرد که ملاعمر، رهبر طالبان ممکن است احتمالا بخشی از توافق سیاسی در افغانستان باشد. وی این توافق نامه سیاسی را تنها راه برقراری صلح در افغانستان توصیف کرد.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مقام‌های افغانی و پاکستانی در حال بررسی موضوع مذاکره صلح با ملاعمر، رهبر طالبان در افغانستان و رهبری شبکه حقانی هستند، گفت: یک راه‌حل سیاسی، تنها راه‌حل در افغانستان است.

مولن که در یک گردهمایی امنیتی سخن می‌گفت، اظهار داشت: سخت است این را رد کنیم که گروه‌های سیاسی که اکنون دشمن محسوب می‌شوند ممکن است بخشی از این توافق نامه سیاسی باشند. اخیرا نیز از لئون پانتا، مدیر سازمان سیا درمورد گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه چندین گروه طالبان از جمله شبکه حقانی در مذاکرات مقدماتی با مقام‌های افغان شرکت داشته‌اند تا توافق نامه صلحی حاصل شود که آنها سلاح‌هایشان را زمین بگذارند، دولت مرکزی را به رسمیت بشناسند و رابطه‌شان را با القاعده قطع کنند، سوالاتی پرسیده شد که وی گفت: مدارک و شواهدی وجود ندارد که این گروه‌های شبه نظامی به سازش تمایل داشته باشد.

مایک مولن نیز خاطرنشان کرد که عملیات سرنوشت ساز قندهار علیه مواضع طالبان به تاخیر افتاده است چون نیروهای آمریکایی کافی در افغانستان مستقر نیستند.
مولن افزود: حدود یک سوم از نیروهای دستور داده شده از سوی باراک اوباما هنوز وارد افغانستان نشده اند وباید از این موضوع حمایت کرد که تا زمانیکه این نیروها در افغانستان مستقر نشوند عملیات قندهار آغاز نشود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =