از میان سه فراکسیون سیاسی مجلس شورای اسلامی، دو فراکسیون ولایی و مستقلین از منصور غلامی و رضا اردکانیان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو اعلام حمایت کردند اما فراکسیون امید تنها از اردکانیان حمایت کرد و رای به غلامی را به تصمیم اعضا واگذار کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، صبح امروز گفت: اعضای این فراکسیون با اکثریت آرا نظر موافق خود را با وزیران پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناری و نیرو اعلام کردند.

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین نیز گفت که اعضای این فراکسیون در جلسه امروز با حضور منصور غلامی و رضا اردکانیان در وزارت خانه های علوم و نیرو موافقت کردند.

در همین حال بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس از دستیابی به اجماع کامل این فراکسیون برای اعطای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو خبر داد و گفت که اعضای فراکسیون با توجه به انتقادات فراوان دانشجویان از وزیر پیشنهادی علوم، درنهایت درباره حمایت از غلامی به اجماع نرسیدند.

وی با بیان این‌که در رای‌گیری برای اعطای رای به اردکانیان اعضای فراکسیون به‌طور صددرصد به وزیر پیشنهادی نیرو رای دادند، خاطرنشان کرد: برای تصمیم‌گیری درمورد وزیر پیشنهادی علوم ۳ بار رای‌گیری کردیم. یک بار برای اعطای رای موافقت، یک بار برای مخالفت و یک بار هم برای سپردن تصمیم‌گیری به اعضای فراکسیون. در نهایت موافقت با غلامی کمترین رای را به همراه داشت.

فاطمه ذوالقدر هم با تاکید بر حمایت این فراکسیون از وزیر پیشنهادی نیرو، به ایلنا گفت: نظر عمده اعضای فراکسیون درمورد آقای غلامی منفی بود و درنهایت مقرر شد اعضای فراکسیون به اصطلاح آتش به اختیار عمل کند و بنابه نظر شخصی خود نسبت به اعطای رای به وزیر پیشنهادی علوم تصمیم بگیرند. در مجموع تنها ۹ نفر از اعضای فراکسیون امید با وزارت آقای غلامی موافق هستند.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =