نماینده موافق وزیر پیشنهادی علوم با گلایه از سایر نمایندگان گفت: آقای غلامی را ترامپ معرفی نکرده آقای روحانی که 24 میلیون رای آورده به مجلس معرفی کرده است پس چرا باید آن را چند شقه کنیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ قاسم احمدی لاشکی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: حساسیت وزارتخانه علوم بسیار بالا است و در این مدت این وزارتخانه مظلوم واقع شد. این وزارتخانه در دولت قبل زمان زیادی با سرپرست اداره شد و در این دوره نیز رئیس جمهور محترم کم کاری کرد و 18 وزیر را معرفی کرد اما وزیر علوم جا ماند.

او افزود: آنچه که امروز می‌گویم براساس ارزیابی‌هایی است که به اندازه یک هفته روی آن کار کردم. این گفته‌ها حاصل بررسی‌هایی میدانی از دانشگاه و جهاد دانشگاهی همدان و جاهایی که آقای غلامی در آن نقش داشته‌اند.

او ادامه داد: قطعا می‌دانید 15 آذر در راه است و همه وزارتخانه‌ها خود را آماده‌ کرده‌اند که به دولت بودجه‌ای را معرفی کنند اما وزارت علوم باز هم با مشکل روبه‌رو است و با سرپرستی اداره می‌شود. آیا سرپرست می‌تواند برای دانشگاه برنامه‌ریزی کند؟

لاشکی افزود: سید ضیا هاشمی این مسئولیت را برعهده دارد اما می‌بینیم که نمی‌توانند تصمیم نهایی را بگیرند‌. اگر دکتر غلامی نیاید وزیری دارید که وزراتخانه را اداره کند. دوباره باید این وزارتخانه را بدون مسئول اداره کرد.

این نماینده مجلس افزود: آقای رئیس جمهور از شما گله می‌کنم و می‌گویم دغدغه شما علم و فناوری نیست. امروز متاسفانه بعد از مدت زیاد نشستم تا به همراه وزیر نیرو نفری را مشخص کنیم.

او افزود: با اعضای هیات علمی همدان صحبت کردم و نظر آنها شنیدم . هیچ کسی نگفت که انسان لایقی نیست و اما هیچ کدام نگفتند که او انسان کاملی است اما نگفتند که لایق نیست.

احمدی لاشکی گفت: آنچه که امروز به آن رسیدم این است که ایشان را انسانی سالم دیدم.

این نماینده مجلس با گلایه از سایر نمایندگان گفت: آقای غلامی را ترامپ معرفی نکرده آقای روحانی که 24 میلیون رای آورده به مجلس معرفی کرده است پس چرا باید آن را چند شقه کنیم؟

او افزود: شب گذشته شنیدم مجمع اصلاح طلبان استان همدان بر صلاحیت آقای غلامی صحه گذاشتند که او به نفع وزارت علوم است.
همچنین مجمع نمایندگان که همه جناح‌ها در آن هستند متفق گفتند که ما غلامی را بپذیریم. آیا لازم است این وزارت خانه با 4 و نیم میلیون دانشجو بدون وزیر باقی بماند؟ دانشجویان منتظرند که آیا پدری می‌آید که این خانواده بزرگ را هدایت کند.

او گفت: یکی از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی این است که از بدنه وزارتخانه علوم است وحالا که یک وزیر از درون وزارتخانه معرفی شده بهتر است به آن کمک کنیم چرا که مشکلات را می داند.

او با بیان اینکه همه چیز شده تهران گفت: اولین بار است که می بینیم فردی از استان همدان می‌آید. می‌داند دانشگاه‌های شما در حوزه مباحث مالی چه مشکلاتی را دارد.

لاشکی افزود: آقای غلامی در برنامه خود همه حوزه‌ها را بند به بند آورده، از حوزه مسائل علمی و دیپلماسی و واحد‌های بین المللی.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =