ایرنا نوشت: «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت: ایران به تعهداتش در قبال توافق هسته ای با قدرت های جهانی پایبند است و بازرسان آژانس در تلاش های راستی آزمایی خود با مشکلی مواجه نیستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمانو پس از دیدار از ایران در روز یکشنبه و ملاقات با رئیس جمهوری و تعدادی از مقامات ایرانی در کنفرانسی خبر در ابوظبی گفت: آژانس می تواند بیان کند که تعهدات مرتبط با مسائل هسته ای ایران در حال اجرا هستند.

وی گفت که ایران به طور کامل به چنین تعهداتی عمل کرده است و در رابطه با فعالیت های بازرسان ما، آنها بدون هیچ مشکلی به وظیفه خود عمل می کنند.

یوکیا آمانو روز یکشنبه در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در محل این وزارتخانه انجام شد، افزود: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

وی تاکید کرد: از دیدگاه آژانس اجرای برجام از سوی همه طرفها حائز اهمیت است.

مواضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص عدم پایبندی ایران به تعهدات برجام با واکنش رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عضو گروه پنج به علاوه یک مواجه شده است، این درحالی است که آژانس بین المللی اتمی هشت بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید کرده است.

آمانو در کنفرانس ابوظبی تحت عنوان «انرژی هسته ای در قرن بیست و یکم' که با همکاری این آژانس و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از امروز 30 اکتبر (8 آبان) در پایتخت امارات آغاز بکار کرد، شرکت کرده است. این کنفرانس تا روز چهارشنبه 10 آبان ادامه دارد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =