مصطفی هاشمی‌طبا معتقد است «اگر کمیته ملی المپیک یک نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است نباید چشمش به دست دولت باشد. خودش باید کار کند و مشکلات خود را حل کند.»

مصطفی هاشمی‌طبا رییس اسبق کمیته ملی المپیک گفت: «اختلاف شدیدی بین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک وجود دارد که از سه، چهار ماه پیش رسانه‌ای شده است و کار به جایی رسید که بر سر بسته و باز بودن درب آکادمی المپیک، پلیس وارد کار شد، از یک سو کمیته ملی المپیک معتقد است که باید بودجه خود را به طور مستقل دریافت کند، از طرف دیگر سازمان می‌گوید بودجه کمیته ملی المپیک باید از کانال سازمان تزریق شود و این وسط فدراسیون‌ها و ورزشکاران سرگردانند. نباید این اختلاف اختلالی در کار کمیته ایجاد کند.»

او ادامه داد: «به نظر من اگر کمیته ملی المپیک می‌گوید که مستقل است ـ که واقعا هم مستقل است ـ نباید چشمش به دست دولت باشد. باید خودشان احساس مسوولیت کنند، نه اینکه اگر دولت پول نداد کارها بخوابد. آن‌ها نباید چشم‌شان به دست دولت باشد، باید به نحوی خودشان مشکل را حل کنند. اگر دولت باید به کمیته کمک کند سپس این چه استقلالی است. نباید به صرف اینکه پول نیست کارها انجام نشود، اگر پولی هم به کمیته داده نشود از کمیته سلب مسوولیت نمی‌شود چون کمیته غیر انتفاعی و غیر دولتی است.»

هاشمی طبا تصریح کرد: «در گذشته سازمان برنامه و بودجه را مستقیم به کمیته می‌داد. البته من شنیده‌ام که گویا علی‌آبادی زمانی که سازمان بود گفت پول کمیته ابتدا باید به سازمان برود.»

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «از طرف دیگر سازمان باید احساس مسوولیت کند و بداند این فدراسیون‌ها و تیم‌ها متعلق به خودشان است. اما متاسفانه هیچ کدام متوجه مسوولیت ملی خود نیستند.»

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =