«کلروفیل»، نمایش گل‌هایی که به یاد صلح کشیده شده‌اند

نمایشگاه «کلروفیل» با نگاهی به صلح در دنیایی که خشونت در آن رو به افزایش است در گالری هپتا برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری هپتا، جمعه ۱۲ آبان میزبان گل‌هایی است که به یاد صلح کشیده شده‌اند. «کلروفیل»، نمایشگاه طراحی و نقاشی شیرین عربی و مریم به‌نژاد، به گفته هنرمندان آن، نمایشگاهی در گرامیداشت صلح بدون پرداختن به جنگ است و مجموعه‌ای است از طراحی‌ها و نقاشی‌هایی با موضوع گل‌ها و گیاهان خانگی.

شیرین عربی درباره نمایشگاه «کلروفیل» گفت: «ایده اولیه این نمایشگاه تجسم یک لحظه و تقابل آن با امنیتی بود که من در خانه‌ای آرام میان اشیا و گیاهان و گل‌های روی میز احساس می‌کردم. تجسم لحظه‌ای که در جایی دور، روی همین زمین، خانه‌ای که مامن کسانی است، دارد در حادثه‌ای مهیب ناشی از خشونت انسان با انسان متلاشی می‌شود. خانه‌ای مانند همین خانه ما با انسان‌ها و اشیا و گل‌ها و سکوت و آرامش خودش ... و برای من این اتفاق تصویرش پر از خراش، پر از درد، پر از فراموشی و ترک شدن بود و باعث شد به گل‌ها و گیاهان خانه به عنوان نماد تصویری آن لحظه نگاه کنم.»

او ادامه داد: «طراحی‌ها که آثار ابتدایی مجموعه و حدود ۴۰ اثر هستند بیشتر با هدف مطالعه موضوع کشیده شده‌اند. اتفاق اصلی در نقاشی‌ها افتاده؛ فرم‌های تکه‌تکه، خراش‌ها، پارگی‌ها، تخریب و بازسازی‌های مکرر ادامه پیدا می‌کنند و در نهایت جایی که کار متوقف می‌شود و گیاهی که دوباره روییده است، تجسم خوشبینانه زمانی است که جنگ تمام می‌شود و گیاهان بر ویرانه‌های انسان می‌رویند.»

در این نمایشگاه تعداد ۵۳ اثر از شیرین عربی و ۲۲ اثر از مریم به‌نژاد با تکنیک‌ آکرلیک روی بوم یا ترکیب‌مواد روی زینک و با ابعاد مختلف بر روی دیوار خواهند رفت.

این نمایشگاه جمعه ١٢ آبان در گالری هپتا گشایش می‌یابد و تا ۲۴ آبان برقرار است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =