سامانه شمیم با قابلیت تعیین موقعیت مکانی دقیق املاک راه اندازی شد

مدیر کل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری البرز گفت: سامانه شمیم بمنظور تعیین موقعیت مکانی با دقت بالا بنا به درخواست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان راه اندازی شده و در دسترس دستگاه های البرز قرار می گیرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، حمیدرضا محمدی در جلسه توجیهی-آموزشی در خصوص درخواست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در خصوص راه اندازی سامانه موقعیت یاب شمیم ( سامانه تعیین موقعیت مکانی با دقت بالا) افزود: این نشست بر اساس قانون حد نگار و آیین نامه مصوب و به منظور تثبیت اراضی تحت تولیت ادارات دولتی با صدور اسناد کاداستری، استاندارد سازی عملیات تهیه نقشه های کاداستری و یکپارچه سازی عملیات اجرایی مربوطه در سطح استان و جلوگیری از بروز تداخل و تعارض در صدور اسناد و تزاحم حاصله تشکیل شد.
وی ادامه داد: شمیم در حقیقت چیزی فراتر از یک شبکه از ایستگاه های دایمی جی ان اس اس است.
محمدی گفت: این سامانه ترکیبی از ایستگاه های، نقشه برداران واحد های ثبتی و گیرنده های روور توزیع شده بین آنها، زیر ساختهای سخت افزاری، شبکه و نیروی انسانی، مدیریت کاربران، نظارت و پشتیبانی از سیستم، نرم افزار های مدیریت کاربران، نرم افزار های واسط جهت صدور سند مالکیت و دستور العمل ها و شیوه نامه های اجرایی است.
وی افزود: پس از استقرار ایستگاه های دایمی و انجام محاسبات اولیه و توزیع روور ها بین نقشه برداران واحد های ثبتی وآموزش آنها و تعریف دسترسی ها و نصب نرم افزار های لازم، نقشه برداران می توانند در سیستم شمیم اقدام به برداشت حدود املاک کنند.
این مسئول اضافه کرد: یکی از مزایای استفاده از شمیم این است که این سیستم به صورت خودکار اجازه ورود قطعاتی که به درستی برداشت نشده اند را نمی دهد و این مهم یکی از نقاط قوت استفاده از شمیم است.
وی گفت: مطابق ماده 9 کلیه دستگاه ها مکلف هستند تمام مستندات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری نام بهره بردار و نقشه های مختصات جغرافیایی املاک مذکور را با رعایت جنبه های امنیتی حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تهیه کرده و جهت صدور سند مالکیت حدنگار در اختیار سازمان قرار دهند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =