به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید رفیعیمنفرد در نمایشگاه جدید خود دو دسته از آثارش را در گالری ایوان نمایش داده است که تفاوتهای ساختاری در آنها وجود دارد.
بخشی از آثار رفیعیمنفرد که با تکنیک ترکیب مواد در ابعادی کوچک روی مقوا به وجود آمدهاند، نمایش دهنده حضور مفرد زنان در محیطی غبارگرفته و مبهم هستند؛ زنانی که رو به مخاطب قرار گرفتهاند یا چهره خود را پنهان کردهاند. دستهای دیگر از آثار که با اکریلیک روی بوم و در ابعادی بزرگتر کشیده شدهاند، روابط میان آدمها را نشان میدهند. بیشتر این تابلوها به دو بخش سیاه و سفید تقسیم شدهاند تا مرز میان بودن و نبودن را نشان دهند.
رفیعیمنفرد در مورد مجموعه «نابودگی» گفت: «این آثار نشان دهنده قطعی نبودن حضور است و تجارب زیسته من را در چند سال اخیر نشان میدهد. در این سال ها اتفاقاتی در زندگی من افتاد که قطعیت حضور آدمها برایم کمرنگ شد. به نظر من محدوده ۳۰ سالگی، سن قطعیت است، اما با رسیدن به ۴۰ سالگی قطعیت کم شده و تردیدها شوع میشود. کمکم اندیشه زیستی تغییر میکند و میفهمیم که هیچ چیز قطعی نیست.»
این هنرمند نقاش ادامه داد: «شکستن مرز میان بودن و نبودن در هر کدام از این آثار به شکلی وجود دارد. بخشی از آثار با اکریلیک روی بوم و بخش دیگر با ترکیب مواد روی مقوا به وجود آمدهاند. در ترکیب مواد هنرمند فرصت بازیگوشی و کسب تجربیات جدید را پیدا میکند و با دست باز میتواند کنشهایی که در اثر اتفاق میافتد را دنبال کند. این روند تا حدودی روی کارهای بوم من نیز تاثیر گذاشت و در آنها هم کمی آزادی عمل بیشتر وجود دارد.»
نمایشگاه «نابودگی» تا ۲۶ آبان در گالری ایوان برپا است. علاقهمندان میتوانند هر روز به جز شنبهها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.
57243
نظر شما