خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مجتهد می‌گوید بن سلمان سیطره عجبیبی بر ترامپ برای تحقق خواسته‌هایش دارد حتی اگر این خواسته ها با منافع آمریکا در تعارض باشد.

 مجتهد، فعال و افشا کننده خبرهای خاندان آل سعود در فضای مجازی، از روابط ویژه ولیعهد عربستان و رئیس جمهور آمریکا پرده برداشت.


به نوشته پایگاه اینترنتی «العهد» لبنان، مجتهد با انتشار این مطلب در حساب شخصی خود در توییتر افزود: این روابط اقدامات ترامپ را که با منافع آمریکا تعارض دارد، تفسیر می کند. وی افزود: پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مواضع این کشور درباره برخی مسائل مربوط به عربستان و در رأس آن رقابت بین محمد بن نایف ولیعهد سابق این کشور و بن سلمان و نیز موضعگیری درباره قطر تغییر کرد.

وی افزود: درباره رقابت بین این دو (ولیعهد کنونی و سابق) باید بگویم نهادهای آمریکا به شدت از بن نایف حمایت می‌کردند، و این همان موضعی بود که باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به آن پایبند بود و حتی در پیام ویژه ای که به سلمان بن عبد العزیز پادشاه سعودی ارسال کرد، بر این مسئله تاکید کرد. اما ترامپ پس از به قدرت رسیدن، نهادهای آمریکایی را وادار به حمایت از بن سلمان کرد.

توییت نویس سعودی خاطر نشان کرد: «درباره خلیج فارس باید بگویم دولت های آمریکا همیشه تلاش کرده اند مانع از به وجود آمدن مشکلاتی در شورای همکاری خلیج فارس شوند، زیرا منافع آمریکا در منطقه تنها از طریق حفظ انسجام این شورا تحقق پیدا می کند. این روند ادامه داشت تا اینکه پس از بازگشت ترامپ به آمریکا، بحران قطر آغاز شد و او، برخلاف مواضع پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، با صدای رسا و با انتشار چند توییت، از کشورهای محاصره کننده قطر حمایت کرد».

مجتهد افزود: «عجیب اینکه محمد بن سلمان و ترامپ وسیله ارتباطی ویژه ای دارند که هیچ یک از سران کشورهای دیگر، حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یا ترزا می نخست وزیر انگلیس هم چنین وسیله ای در اختیار ندارند». وی تصریح کرد: این مسئله مفسر «سیطره عجیب محمد بن سلمان بر ترامپ و تحت کنترل داشتن او، برای تحقق خواسته های خود است، حتی اگر این خواسته ها با منافع آمریکا در تعارض باشد».

وی فاش کرد: «اواسط ماه مه 2017 که ترامپ در ریاض بود، یک کشتی تفریحی ویژه در بندر جده پهلو گرفت که هویت آن مخفی نگاه داشته شد. از این کشتی به شدت محافظت می شد و حتی به مسئولان عادی بندر اجازه نزدیک شدن به آن داده نشد. فقط چند نفر، صندوق ها یا کیسه هایی را که حاوی یک میلیارد دلار پول نقد بود، به داخل کشتی بردند و برگشتند».

مجتهد تاکید کرد: «پس از انتقال محموله، این کشتی، که تنها چند ساعت در جده توقف داشت، ناپدید شد و همانطور که هویت و مبدأ آن پنهان نگاه داشته شده بود، مقصد آن هم محرمانه بود». وی افزود: «سپس از یک منبع نزدیک به محمد بن سلمان به ما خبر رسید، آن یک میلیارد دلار از اموال شخصی او بوده است و کشتی به طور غیر مستقیم [نامحسوس] ، وابسته به گروه ترامپ بوده است».

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =