سازمان بهره وری انرژی ایران در حال تهیه دستور العمل نحوه تصحیح ضریب قدرت مشترکین خانگی است.

این دستورالعمل توسط دفتر مطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران و مشارکت شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و تعدادی از دانشگاههای تهران در حال تهیه است و پس از نهایی شدن به تمامی شرکتهای توزیع نیروی برق ابلاغ می شود.بنابراین گزارش خازن گذاری در سمت مشترکان خانگی تاثیر بسیاری در کاهش تلفات توزیع و همچنین آزاد سازی ظرفیتهای شبکه (کاهش بار مصرف) در زمان اوج مصرف دارد.

به گزارش دفترمطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران دستورالعمل تنظیم شده در مورد نحوه چگونگی نصب ،موارد حقوقی نصب ،جای نصب و مشخصات فنی این خازن ها و..... است که به زودی اعلام خواهد شد.

آرش مهر افروز کارشناس دفتر مطالعات و بهره وری انتقال و توزیع سازمان بهره وری انرژی ایران با بیان این مطلب در مورد تاثیر نصب این خازنها برای مشترکین گفت: نصب این خازنها برای مشترکین تاثیر خاصی ندارد.

درواقع این خازنها هیچ تاثیری بر میزان مصرف مشترکین یا بهای برق مصرفی آنها ندارد. تاثیر خازن بیشتردر سطح کلان، بر روی افزایش ظرفیت شبکه وکاهش تلفات شبکه است.

وی افزود: خازن گذاری بیش از چیز در زمان پیک مصرف (اوج مصرف) کمک به افزایش شبکه و راحتی انجام امور می کند.خازن گذاری همیشه برای افزایش ظرفیت شبکه مفید است و هر چه خازن به مصرف کنند نزدیک تر باشد کارآیی بهتری دارد.خازن گذاری در سمت مشترکین باعث افزایش ظرفیت کل شبکه خواهد شد..

لازم به ذکراست خاموشی و قطع برق زمانی پیش می آید که شبکه ظرفیت تولید یا توزیع بیش از حد برق را ندارد و هر چه ظرفیت شبکه و میزان تلفات کمتر باشد قطع برق در شبکه کمتر رخ می دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =