ایسنا نوشت: معاون درمان وزیر بهداشت از افزایش شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ نفر خبر داد.

قاسم جان بابایی با بیان اینکه شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به ۹۳۸۸ تن رسیده است، گفت: ۱۰۱۱ نفر از مصدومان در بیمارستان‌های کرمانشاه، ۳۴۰  تن در بیمارستان‌های تهران و البرز و همدان بستری هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت تاکنون ۱۳۰۳ عمل جراحی توسط کادر پزشکی و پرستاری و تکنسین‌های مجرب بر روی مصدومین انجام شده است.


همچنین، رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال انتشار عفونت در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

حمید خسروی با بیان اینکه احتمال انتشار عفونت در مناطق زلزله زده وجود دارد، گفت: در بحران‌های این چنینی به دلیل وجود اجساد مانده در زیر آوار احتمال انتشار عفونت وجود دارد.

وی افزود: همچنین لاشه حیوانات و احشام مانده در زیر آوار نیز می‌تواند موجب انتشار عفونت در مناطق زلزله‌زده شود.

خسروی تصریح کرد: برای پیشگیری از عفونت باید به سرعت اجساد از زیر آوار بیرون کشیده شده و کار آواربرداری انجام شود.

رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرفی افراد باید در این شرایط به شدت بهداشت فردی را در نظر گرفته و آب سالم مصرف کنند.

خسروی با اشاره به قطعی آب در برخی مناطق و روستاها، گفت: افراد در این شرایط باید از آب معدنی استفاده کرده و در صورت عدم دسترسی، چنانچه مجبور به استفاده از آب چشمه و رودخانه هستند باید حتما آن را قبل از مصرف بجوشانند.

خسروی بر دفع بهداشتی زباله و فاضلاب در این شرایط تاکید کرد و افزود: مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند، زیرا عدم توجه به این امر می‌تواند زمینه ساز بروز بیماریهای عفونی در منطقه شود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =