ایرنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با انتقاد از برخی اقدامات کشورهای همسایه خود، در خصوص احتمال بروز جنگ اتمی در منطقه جنوب آسیا هشدار داد.

 ژنرال زبیر محمد حیات در سخنرانی در سمینار موسسه مطالعات اسلام آباد با اشاره به اقدامات خصمانه هند علیه پاکستان در منطقه گفت: ادامه اقدامات ضد پاکستان در منطقه ممکن است به جنگ اتمی در منطقه جنوب آسیا منجر شود.

وی همچنین با بیان اهمیت طرح 5 میلیارد دلاری موسوم به کریدور اقتصادی چین و پاکستان گفت: هند در راستای ایجاد اخلال در روند اجرای این طرح بزرگ اقتصادی در پاکستان، بودجه 500 میلیون دلاری اختصاص داده است.

این ژنرال پاکستانی همچنین هند را متهم به حمایت از گروه های تروریستی کرد و گفت : دولت هند از گروه های جدایی طلب بلوچ در ایالت بلوچستان پاکستان و همچنین از گروه های متعدد تروریستی که زیر چتر تحریک طالبان پاکستان فعالیت می کنند، حمایت می کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان همچنین ضمن اشاره به ادامه درگیری های نظامیان هندی با معترضان کشمیری گفت : ارتش هند به سیاست کشتار مردم کشمیر ادامه می دهد و تا کنون 160 کشمیری کشته و 7700 کشمیری دیگر بر اثر اصابت گلوله های ممنوعه بینایی خود را از دست داده اند.

ژنرال حیات در ادامه سخنانش با ابراز نگرانی از پیامدهای ادامه نقض آتش بس سال 2003 از سوی ارتش هند گفت : طی سالیان اخیر هند 1200 بار آتش بس را نقض کرده است و بر اثرحملات فرامرزی از آن سوی خط کنترل و اصابت گلوله و راکت به کشمیر تحت کنترل پاکستان بیش از یک هزار غیر نظامی کشته و 300 نظامی پاکستانی نیزجا خود را از دست داده اند.

این ژنرال پاکستانی تصریح کرد : ارتش پاکستان با تمامی قدرت با دسیسه های هند که برای بی ثباتی سیاسی و اقتصادی پاکستان صورت می گیرد مقابله کرده و تنها با حل مسئله کشمیر امنیت و ثبات به منطقه باز می گردد.

ژنرال زبیر محمد حیات همچنین با ابراز ناخرسندی از ناامنی و بی ثباتی در افغانستان گفت: ضعف در ارتش و نهادهای دولتی افغانستان، نبود فضای آشتی ملی بین احزاب و گروههای سیاسی و فساد در بخش اقتصاد در این کشور باعث شده تا تروریست ها همچنان در سراسر افغانستان به فعالیت خود ادامه دهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =