شرکت نفت و گاز پارس با مشارکت دفتر فناوری ریاست جمهوری و انجمن استصنا، آخر این هفته سازندگان ایرانی را برای سهم دهی از پروژه های در حال اجرای پارس جنوبی گردهم می اورد.

شرکت نفت و گاز پارس با مشارکت  دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ، اولین نمایشگاه «افزایش توانمندی‌های شرکتهای داخلی درطرح های پارس جنوبی» را در روزهای 16 و17 تیرماه برگزار میکند.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس ، در جهت افزایش همکاری مشترک در راستای ارتقای سطح خودکفایی و بهبود سهم ساخت داخل در پروژه‌های ایرانی ،چندی پیش تفاهمنامه‌ای میان شرکت نفت و گاز پارس ، دفتر همکاری‌های فناوری نهاد ریاست جمهوری و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) منعقد گردید که برپایی این نمایشگاه را می توان سرآغاز اقدامات مشترک طرفین دانست.

بر اساس این تفاهم نامه، برای ارتقای ساخت داخل و شکوفاتر شدن توانمندی شرکت‌های داخلی به دستور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، نمایشگاه افزایش توانمندی‌های ساخت داخل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته و با حضور تولیدکنندگان ایرانی سازنده تجهیزات مورد نیاز در طرح های پارس جنوبی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است در این نمایشگاه، دستگاه‌ها و تجهیزاتی که در گذشته از سوی شرکت‌های ایرانی برای استفاده در پروژه‌های پارس جنوبی ساخته و جایگزین نمونه خارجی تولید شده است، به نمایش گذاشته می‌شود. بدین ترتیب پیمانکاران طرح های در دست اجرا می توانند با برگزاری جلسات مشترک ، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم جهت خرید این تجهیزات را به عمل آورند.

همچنین در این نمایشگاه شرکت نفت و گاز پارس با عرضه تعدادی از تجهیزات خارجی که هنوز ساخت و تولید آنها در داخل بومی نشده است،  زمینه آشنایی شرکت‌های توانمند داخلی، با این تجهیزات وارداتی را مهیا نموده تا مسیر بومی‌سازی آنها هموارتر گردد.

اولین نمایشگاه «افزایش توانمندی‌های شرکتهای داخلی درطرح های پارس جنوبی» در روزهای 16 و17 تیرماه و ازساعت 9 صبح تا17 عصر پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

شرکت نفت و گاز پارس ،مسئولیت توسعه میادین گازی پارس جنوبی، پارس شمالی،گلشن و فردوسی را در آبهای خلیج فارس بر عهده دارد و پیش بینی می شود با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال آینده  ، برای راه اندازی  فازهای باقیمانده ، حداقل 20 میلیارد دلار تجهیزات ساخت داخل از سوی پیمانکاران اجرای این طرح ها ، ثبت سفارش و خریداری شود. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =