مدیرعامل واحد نمونه صنعتی کشور نسبت به اجرایی نشدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر اختصاص یارانه برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های غیر دولتی، ابراز نگرانی کرد.

سید محسن صفایی مدیرعامل یکی از واحدهای صنعتی کشور که روز گذشته در همایش روز صنعت و معدن، تندیس و لوح یادبود واحد نمونه صنعتی را دریافت کرد، با بیان این مطلب اظهار داشت: مصوبه اول مهرماه 1388هیات دولت در خصوص اعطای 13هزار و 550 میلیارد ریال یارانه برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در ساختمان های غیر دولتی، از جمله قوانین مترقی سال های گذشته است که متاسفانه با وجود گذشت بیش از 9 ماه از ابلاغ آن، بدون تدوین مقررات اجرایی در حال خاک خوردن است.
وی اظهار داشت: در صورت اجرایی شدن این مصوبه، باید ظرف سه سال بیش از 83 میلیون متر مربع پنجره فرسوده در 11 میلیون واحد مسکونی کشور تعویض شود که این طرح بزرگ ملی در مرحله اولیه متوقف است.
مدیرعامل گروه صنعتی همارشتن با اشاره به تاثیر اجرای این لایحه بر هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: جایگزینی پنجره های قدیمی آهنی و آلومینیومی با پنجره های دو جداره UPVC سبب می شود تا 40 درصد مصرف انرژی در ساختمان ها کاهش یابد که همین عامل می تواند تاثیر شایانی بر اجرایی کردن صحیح قانون هدفمندی یارانه ها گذارد.
صفایی همچنین با اشاره به برگزیده شدن این واحد صنعتی به عنوان واحد نمونه صنعتی سال 1389 کشور، رمز اصلی موفقیت این شرکت را تولید با کیفیت ممتاز و جهانی عنوان کرد و گفت: حفظ و نگهداری کیفیت و قیمت حتی در شرایط بحرانی، تجهیز کارخانه ها به بالاترین تکنولوژی روز دنیا و پروسه تولید و فروش علمی و مهندسی در کنار پرسنل کوشا و مدیریت کارآمد از دیگر عوامل موفقیت این گروه صنعتی است.
وی اضافه کرد: گروه صنعتی "همارشتن" از سال 1371 با تولید محصولات نساجی PP آغاز به کار کرده و هم اکنون با تولید کالاهای ساختمانی حافظ انرژی و بهینه ساز مصرف انرژی نظیر پروفیل UPVC، در و پنجره های UPVC، و قرنیز WPC و همچنین کابینت حمام و سقف های کاذب و پارتیشن PVC و ... سهم بسزایی در بازار این محصولات دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =