۰ نفر
۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

در این مدت «مشاهدات عینی»‌ فراوانی در مورد وضعیت مناطق زلزله‌زده خواندم. می‌خواستم مستقل از رسانه‌های رسمی -که هر کدام جهت‌گیری سیاسی خاص خودشان را دارند- وقایع مناطق آسیب‌دیده را مستقیماُ از زبان و قلم خود حاضرین در صحنه دنبال کنم. اما متوجه شدم که «مشاهدات عینی» هر فرد نیز دقیقاً با گرایش‌های سیاسی و جهان‌بینی او مطابقت دارد و گویا اندیشه‌ها و دیدگاه‌های ما حتی در «مشاهدات‌ عینی‌»مان تاثیر می‌گذارند.

کسانی که گرایش سیاسی‌ «اصلاح‌طلبی» دارند عمدتاً بیش‌ترِ تلفات را در «مسکن مهر» دیدند و عمدهء کمک‌ها را از سوی نهادهای دولتی و سازمان‌های امدادرسانی و «ارتش» گزارش کردند.
اصول‌گریان٬ ضعف‌ مدیریت و کُندی سرعت‌عمل سازمان‌های امدادرسان و شکایت مردم از مسئولین را دیدند و گزارش کردند و خدا را شکر می‌کردند که نیروهای «سپاه» و داوطلبان مساجد و حسینیه‌ها در صحنه‌ حضور دارند.

«براندازان» هر چه دیدند فقط کمک‌های «مردمی» بود و در مشاهدات آن‌ها تمام نهادها و سازمان‌ها و رسانه‌های «رژیم» جز تظاهر به امدادرسانی و ارائهء آمارهای غلط و دروغ‌ گفتن به مردم کاری از پیش نبردند.

قوم‌گرایان و تجزیه‌طلبان فقط فقر و فلاکت و کمبود امکانات و بافت‌های فرسوده‌ای را دیدند که حاصل سال‌ها «تبعیض» و «سرکوب» و «انحصارطلبی» قوم «فارس» است و «کورد»هایی که از روستاهای اطراف به کمک هم‌نوعان «غریب» خود شتافتند.

گویا واقعاً از نظرگاه‌ است ای مغز وجود٬ اختلاف مؤمن و گبر و جهود

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =