مدیرعامل سازمان زیباسازی تهران در سخنانی به اعتراضاتی که درباره تبلیغات سراسری روی بدنه اتوبوس‌های واحد می‌شود، پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آن که اعتراض شهروندان پایتخت نشین به تبلیغات روی اتوبوس‌های واحد باعث شد تا برخی از اعضای شورای شهر تهران هم واکنش دهند و از گلایه شهروندان از تبلیغات روی بدنه و شیشه اتوبوس‌های واحد حمایت کنند، باز هم مسئولان شهرداری می گویند کاری که انجام می دهند، قانونی و درست است.

در این رابطه، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، دلایلی را برای درست بودن تبلیغات روی کل بدنه اتوبوسهای واحد بیان کرده که اهم آنها به قرار زیر است:

- براساس مصوبه سال 92 شورای اسلامی شهر تهران نظارت و مدیریت بر تمامی فضاها و اماکن شهری که از آن به عنوان اماکن عمومی یاد می شود، برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران گذاشته شد تا این سازمان برنامه ریزی های مربوط به ظرفیت بندی و نظارت بر تمامی مراحل اداری واگذاری این نوع تبلیغات را به بخش خصوصی انجام دهد.

- در حال حاضر براساس آمارهای مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از 6000 اتوبوسی که در شهر تهران خدمات رسانی به شهروندان را انجام می دهند؛ تنها 913 اتوبوس زیر بار تبلیغات متحرک قرار دارد. این در حالی است که تمامی طرح هایی که برای تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها استفاده می شود نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده و مجوزهای لازم صادر می‌شود.

-اگر نگاهی به طراحی اتوبوس های تندرو شهر تهران بیندازید، می بینید نیمی از بدنه این نوع اتوبوس ها شیشه بوده و قسمت کمی از آن را بدنه تشکیل می دهد. با وجود مدل این اتوبوس ها باید به گونه ای رفتار شود که برای پیمانکار انجام و اجرای چنین تبلیغاتی که نفع اقتصادی آن برای ناوگان اتوبوسرانی است؛ صرفه اقتصادی داشته باشد.

-هر چند برخی از اعضای شورای شهر به این مساله تاکید کردند که مسافران اتوبوس ها از اینکه تبلیغات روی بدنه دید آنها را به بیرون گرفته است؛ شکایت دارند؛ اما یکی از مطالعات سازمان زیباسازی شهر تهران نشان می دهد که در روزهای گرم تهران همین تبلیغات مانع عبور نور شید آفتاب و گرما به داخل اتوبوس ها می شود و شهروندان از این بابت رضایت داشتند.

-درآمدهای حاصل از تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها به عنوان درآمد پایدار برای سازمان اتوبوسرانی شهر تهران محاسبه شده که اتفاقا در بخش بهبود وضعیت ناوگان هزینه می شود. به عبارت ساده77 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات متحرک شهر تهران روی بدنه اتوبوس ها متعلق به سازمان اتوبوسرانی و تنها 23 درصد از این درآمدها بابت کارگزاری این نوع تبلیغات به سازمان زیباسازی می رسد.

- اگر اعضای شورا نسبت به این مساله اعتراض دارند، مصوبه شورا را تغییر دهند و به ما اعلام کنند که هیچ نوع تبلیغاتی روی بدنه اتوبوس ها استفاده نشود، قطعا ما نیز خود را ملزم به این مصوبه بالادستی خواهیم کرد.

-آیا اعضای شورای شهر می توانند جایگزینی برای تامین این بخش از هزینه های ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران پیدا کنند؟ اگر این جایگزین در نظر منتقدان مشخص شده است که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و به دنبال ان شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان زیباسازی اصراری به درج این تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها نخواهند داشت.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    0 0
    اگريك نوار15سانتيمتري درطول اتوبوس روبروي نوشته ايستگاه ايجادشودكه مسافرين نام ايستگاه رابتوانند بخوانندمشكل. حل ميشود