ایسنا نوشت:قیمت نفت آمریکا در واکنش به دورنمای تولید بالاتر این کشور در معاملات روز دوشنبه کاهش پیدا کرد در حالیکه سایر بازارهای جهانی از انتظارات برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک اندکی پشتیبانی شدند.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نسبت به قیمت نهایی روز جمعه ۲۳ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۵۸.۷۲ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت که قیمت پایه برای بازار جهانی است، نسبت به روز جمعه تغییر چندانی نداشت و ۶۳.۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد.
تولید نفت آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۵ درصد رشد کرده و به ۹.۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده که با سطح تولید عربستان سعودی و روسیه فاصله چندانی ندارد.

به گفته معامله گران، افزایش فعالیت حفاری برای تولید جدید، به معنای رشد بیشتر تولید نفت آمریکا خواهد بود. شرکتهای انرژی آمریکا تحت تاثیر افزایش قیمتها، هفته گذشته شمار دکلهای حفاری را افزایش دادند و شمار دکلهای حفاری برای نخستین بار از ژوییه، رشد ماهانه داشت و به ۷۴۷ حلقه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جمعه در پی تعطیلی خط لوله کی استون، به ۵۹.۰۵ دلار در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۵ بود. در بازارهای جهانی بهای معاملات برنت تحت تاثیر تلاشهای تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک شامل روسیه برای حذف مازاد عرضه، بالاتر از وست تگزاس اینترمدیت بوده است.

قرارداد این تولیدکنندگان برای کاهش حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از تولیدشان از اول ژانویه به اجرا درآمده و قرار است در مارس سال ۲۰۱۸ به پایان برسد اما اوپک در نشست ۳۰ نوامبر سیاست تولید خود را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

بانک بارکلیز پبش بینی کرد تمدید شش یا ۹ ماهه توافق کاهش تولید در نشست رسمی اوپک تصویب می شود اما مدت تمدید توافق نسبت به سطح سهمیه تولید اهمیت کمتری دارد. تحلیلگران این بانک معتقدند بعید است اعضای اوپک در ۳۰ نوامبر درباره سطح تولید سال ۲۰۱۸ شفافیت ایجاد کنند.

بر اساس گزارش رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز جمعه اظهار کرد روسیه درباره جزییات تمدید توافق در ۳۰ نوامبر گفت و گو خواهد کرد اما وی به مدت تمدید توافق اشاره نکرد.
به گفته معامله گران، ابهام نسبت به حمایت روسیه از تداوم کاهش تولید و همچنین رشد تولید نفت آمریکا به معنای آن است که قیمتهای نفت افزایش بیشتری پیدا نخواهند کرد.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =