لوییز فیگو گفت: شاید پرتغال شانس اول قهرمانی نباشد اما در فوتبال همیشه سورپرایز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لوییز فیگو، ستاره سابق فوتبال جهان كه سابقه بازی مقابل تیم ملی ایران در جام جهانی را هم دارد، مهمان ویژه برنامه نود بود تا درباره قرعه كشی جام جهانی صحبت كند.
*چه حسی دارید كه برای بار دوم به ایران آمده اید؟
باعث افتخار است به كشوری برمی‌گردم كه مردمش عاشق فوتبال هستند. چند سال قبل به ایران آمدیم كه تجربه خوبی بود. خوشحالم كه برای بار دوم اینجا هستم و با هم درباره فوتبال گپ بزنیم.
*دفعه قبل شور و شوق مردم نسبت به فوتبال و خودتان را لمس كردید؟
بله فوق العاده بود. تا وقتی مستقیم با طرفدارها در ارتباط نیستی نمی دانی علاقه آن ها به فوتبال و شما چقدر است. و بازی كه اینجا كردیم بازی تیم ستارگان بازی خاصی بود. البته می دانی كه تمام بازیكنان آن بازی بازنشستگان بودند. ولی اهمیت آن بازی از جنبه دیگری بود كه مردم هم لذت بردند.
*ممكن است امروز با پرتغال هم گروه شویم. استقبال می كنی از این بازی؟
هر چیزی احتمالش هست چون پرتغال در گلدان یك هست و ایران در گلدان سه. اگر برای قهرمانی جام جهانی آمدیم فرقی نمی كند مقابل چه تیمی قرار می گیریم. دست خودمان نیست مقابل چه تیمی قرار بگیریم.
*پرتغال در حد و اندازه قهرمانی جام جهانی هست؟
پرتغال تركیبی از بازیكنان جوان و باتجربه را در اختیار دارد. بردن یك تورنمنت بزرگی در حد یورو یا جام جهانی بستگی به این دارد كه در طول مسابقات چه اتفاقی برای تیم می افتد. ما بازیكنان خوبی داریم اما در عین حال شاید شانس اول قهرمانی نباشیم. اما همیشه سورپرایزها وجود دارد. بستگی دارد چقدر اعتماد به نفس كسب می كنید برای ادامه تورنمنت.
*اگر ایران و پرتغال هم گروه شوند كارلوس كی روش باید مقابل تیم ملی كشورش قرار بگیرد. اوضاع چطوری می شود؟
برای كی روش سخت می شود. باید احساساتش را به دو نیم تقسیم كند و تلاشش را برای ایران انجام دهد.
*یك بازی با ایران انجام دادید. روی شما پنالتی شد واقعا؟
خیلی آن صحنه یادم نمی آید چون حافظه خوبی ندارم كه بازی های گذشته و صحنه هایش را یادم بیاید. یادم است بازی سختی بود برای ما. ایران آن زمان تیم خوبی داشت. بازیكنانی داشت كه بعضی از آن ها در آلمان بازی می كردند. برای ما بردن آن بازی واقعا سخت بود. تا لحظه آخر این سختی ادامه داشت و وقتی گل اول را زدیم این شانس بیشتر شد.
*فكر می كردید رونالدو این مسیر را طی كند؟
آن موقع هم ما شكی نداشتیم كه رونالدو آینده خوبی دارد. در 2004 بازی اش برای تیم ملی را شروع كرد و در آن جام ملت ها بازیكن مهمی برای ما بود.
*درباره زلزله كرمانشاه چیزی شنیدید؟
بله در اخبار اروپا دیدم كه این اتفاق افتاده و دوست دارم عرض تسلیت داشته باشم به ایرانیانی كه عزیزان خود را از دست دادند. امیدوارم بتوانند با این تراژدی كنار بیایند.
*گروه مرگ كدام گروه می تواند باشد؟
برزیل، اسپانیا، دانمارك و مراكش. البته ایران هم می‌تواند در گروه مرگ قرار بگیرد.

43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =