ایران نوشت: مرد جوان که درطمع رسیدن به پول‌ها و گردنبند طلای یک زن سالخورده، با طرح نقشه‌ای او را کشته بود، صبح دیروز از زندان قزل‌حصار کرج به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران انتقال یافت وپای میزمحاکمه ایستاد.

  مرد 26 ساله، مرداد سال گذشته پس از ورود به خانه‌ قربانی جنایت در حوالی خیابان دماوند او را کشته وگریخته بود.اما 45‌روز بعد بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

«دوستانم برای انجام کارهای خدماتی به خانه پیرزن تنها می‌رفتند که برایم تعریف کردند او وضع مالی خوبی دارد. من که غیرقانونی به ایران آمده‌ بودم و کارهای ساختمانی انجام می‌دادم وسوسه شدم تا اموال او را سرقت کنم. اوایل مرداد سال گذشته به بهانه اینکه می‌خواهم کارهای خدماتی صاحبخانه را انجام دهم به خانه‌اش رفتم. اما پس از ورود با تهدید خواستم تمام پول‌ها و اموال قیمتی‌اش را به من بدهد که قبول نکرد. من هم با انداختن روسری به دور گردنش او را خفه کردم، بعد گوشی تلفن همراه و گردنبند طلایش را دزدیدم و فرار کردم.»

با گذشت یک سال از ماجرا، متهم به قتل صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی - مستشار دادگاه - محاکمه شد. درآغازدادگاه، قاضی غلامی نماینده دادستان به شرح کیفرخواست علیه متهم پرداخت و از قضات خواستارصدورحکم مجازات شایسته برای او شد.

اولیای دم، دختران و پسران زن سالخورده که در دادگاه حضور داشتند برخی درخواست دیه کردند و تعدادی هم خواستارصدورحکم قصاص برای قاتل مادرشان شدند.اما این جوان صبح دیروز زمانی که پای میز محاکمه ایستاد طی اظهاراتی عجیب گفت: «چهار نفر از دوستانم با گوشی تلفن‌ام با این زن تماس گرفتند تا از او پول بگیرند. بعد هم به خانه‌اش رفتند اما من تا جلوی در خانه این زن رفتم ولی داخل منزل نشدم و از همان جا برگشتم و به آنها گفتم من زن وسه بچه دارم و... تا اینکه بعد از 45 روز دستگیر شدم و به اتهام قتل از من بازجویی کردند.این جوان افغان مدعی شد دوستانش به افغانستان و ترکیه گریخته‌اند و او بیگناه است و فقط جرمش ورود غیرمجاز به ایران است.در پایان اظهارات متهم، قضات وارد شور شدند و او را به جرم قتل عمد به قصاص نفس و به اتهام سرقت مقرون به آزار به 10 سال حبس محکوم کردند.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =