کردهای عراق همچنان با دولت مرکزی اختلاف هایی اساسی و کلیدی دارند

فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در عراق تصریح کرد که اگر اختلافات و تنش‌ها میان اعراب و اقلیت کرد عراق تا سال 2011 ادامه پیدا کند، ممکن است لازم باشد نیروهای صلح بان سازمان ملل به جای نیروهای آمریکایی در عراق مستقر شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ژنرال ری اودیرنو، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس از احتمال استقرار نیروهای صلح بان سازمان ملل در افغانستان خبر داد.

وی گفت که هنوز هیچ دورنمایی برای مناقشه چند ساله میان اعراب و اقلیت کرد در عراق وجود ندارد این موضوعی است که باید بررسی شود. اگر این تنش و مشکل حل و فصل نشود ممکن است به فکر مکانیزم‌های دیگری باشیم. به طور دقیق هنوز نمی دانم چه نوع مکانیزم‌هایی، اما ممکن است حضور صلح بانان سازمان ملل یکی از آنها باشد.

در نیویورک(سازمان ملل) دیپلمات ها و مقامات رسمی اعلام کردند که هنوز مذاکراتی در مورد احتمال استقرار نیروهای صلح بان در شمال عراق انجام نشده است. براساس توافقنامه امنیتی میان آمریکا و عراق، ‌نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2011 از عراق خارج خواهند شد. اودیرنو گفت : این تصمیم به دولت آتی عراق بستگی دارد . فکر نمی‌کنم سطح گسترده نیروهای آمریکایی در عراق در آینده وجود داشته باشد.

اودیرنو تصریح کرد که امیدوار است تا سال 2011 سربازان کرد با موفقیت به ارتش عراق بپیوندند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =