مصطفی کواکبیان در نطق میان‌دستور خود به نقد دولت، مجلس و قوه قضائیه پرداخت. او در بخشی از صحبت‌هایش در رابطه با حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: هیچ حزب اصولگرایی در این کشور به روحانی رای نداد.

به گزارش خبرآنلاين، مصطفی کواکبیان نماينده اصلاح طلب مردم تهران، نطق ميان دستور خود را به نقد قواي سه گانه اختصاص داد.

او خطاب به اهالي خانه ملت،‌ گفت: اول از خودمان یعنی مجلس شورای اسلامی شروع می‌کنم، حدود ۱۹ ماه از وقت مجلس دهم گذشت، باید محاسبه کنیم تا چه میزان توانسته‌ایم مشکلات انباشت شده را از دوش مردم را برداریم. به خودم می‌گویم از فقر و فلاکت تا انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی همچون کودکان کار، زنان بدسرپرست، کارتن‌خواب‌ها و ... گرفته تا ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان، چه كرده ايم؟ آیا ما نمایندگان صرفا باید دولت را مقصر بدانیم؟

كواكبيان گريزي به برنامه ششم و لایحه بودجه 97 زد و افزود: یادتان هست هنگام تنظیم برنامه ششم گفتند چندصد هزار میلیارد تومان بر دوش دولت می‌گذاریم؟ لایحه ۳۴ ماده‌ای را به ۱۴۴ ماده تبدیل می‌کنیم، حاصل آن چه شد؟ جز اینکه بودجه ۹۷ تقدیم مجلس شده و ارتباطی با برنامه ششم ندارد.

اين عضو فراكسيون اميد كه ديالوگ‌هاي پينگ پنگيش با علي لاريجاني، بخشی از حاشيه‌هاي هميشگي مجلس است، بخشي از صحبت‌هايش را به رئيس مجلس اختصاص داد و گفت: رییس مجلس ما هم موضوع را به شوخی، خنده و تمسخر می‌گیرد، راستی چرا رییس مجلس به جای اینکه خودش را سخنگوی مجلس بداند همه کاره مجلس می‌داند؟

كواكبيان ادامه داد: «شفافیت مالی برای شما نمایندگان یک اصل اساسی است، آیا بهتر نیست این شفافیت از مجلس شروع شود؟ بنده به عنوان رییس شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی بارها تقاضای یک اتاق معمولی کردم، می‌گویند نداریم. حتی تقاضای ارائه گزارش مجالس قبلی از فعالیت‌های IPU داشته‌ام اجازه نمی‌دهند. آن وقت شما می‌خواهید در اصلاح مواد آیین‌نامه باز هم به قدرت رییس مجلس اضافه کنید، اشکالی ندارد! توجه کنید فقط یک سال برای پاسخگویی به ملت زمان داریم. قرار بود مجلس را خانه تکانی کنیم، نکند که ملت ما را خانه تکانی کند!»

اين چهره اصلاح طلب مجلس در رابطه با قوه قضائيه نيز اظهار كرد: آقای رییس قوه قضاییه! آیا به تازگی متوجه شده‌اید که رییس دولت سابق و چهار وزیر وی در پرونده بابک زنجانی نقش داشته‌اند؟ بارها در مجلس هشتم و این مجلس در مورد تخلفات عدیده آن دولت به شما تذکر دادیم، چرا اقدام نکردید؟ احتمالا پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه زیاد بوده و شما فرصت نداشتید.

كواكبيان با بیان اینكه «در ژاپن ۱۲۰ میلیونی فقط ۶۰۰ هزار پرونده ورودی سالانه وجود دارد اما ما با جمعیت ۸۰ میلیونی چرا باید در سال ۱۰ میلیون پرونده ورودی به دستگاه قضا داشته باشیم؟»، گفت: در این مدت چند سال چه کرده‌ایم، ممکن است بگویید خلاء قانونی وجود دارد، بسم الله، چند لایحه به مجلس آورده‌اید که تاکنون تصویب نشده است؟

او در ادامه خطاب به رییس‌جمهور، اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور آیا در فضای مجازی هستید که امروز چه ناسزاهایی به ما اصلاح‌طلبان بابت حمایت از شما سر داده می‌شود؟ چرا به وعده‌هایی که به مردم داده‌اید عمل نمی‌کنید؟ اگر اصولگرایانی به اصطلاح نمی‌گذارند، چرا به مردم گزارش نمی‌دهید؟ البته بنده از اول هم این دولت را اصلاح‌طلب نمی‌دانستم و خود این دولت هم خودش را اصلاح‌طلب نمی‌دانست و احتمالا به خاطر همین مشکلاتی که برایش پیش می‌آید نمی‌خواهد اصلاح‌طلب باشد.

اين چهره اصلاح طلب مجلس دهم، ادامه داد: اما بحث ما این است که مردم به خاطر ما اصلاح‌طلبان به شما آقای روحانی رای دادند، هیچ حزب اصولگرایی در این کشور به روحانی رای نداد. آقای رییس‌جمهور شما هم فرصت چندانی ندارید، چشم بجنبانید این چهار سال هم تمام می‌شود، بیایید صادقانه مشکلات را بگویید. فقر مردم را ببینید، وقتی در بودجه می‌گویید بنزین گران شود، عوارض اضافه و یا یارانه قطع شود، شاید ما هم در بحث‌های کارشناسی به این حرف‌ها برسیم. اما چقدر درآمد مردم بالا رفته است، آیا مردم فقیرتر نشده‌اند؟

کواکبیان در  پایان خطاب به روحانی، گفت: یک مقدار برای تهران وقت بگذارید، شورای ساماندهی امور پایتخت را تشکیل دهید.

پس از صحبت‌هاي كواكبيان، علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در رابطه با حمايت اصولگرايان از روحاني،‌ توضيح داد: «در جریان هستید که هنگام انتخابات ستاد اصولگرایان حامی آقای روحانی هم تشکیل شده بود و بالاخره خیلی از اصولگرایان هم به ایشان رای داده بودند.»

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    121 2
    فعلا با بودجه 97 این خطر هست،بودجه را تصویب نکنید اون هم با اون بودجه ای که برای نهاد هایی خاص در نظر گرفتید چه نظامی چه دینی مردم سر بودجه عصبابی هستند به خودتون بیاید
  • محمد A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    89 8
    پشیمانم و خسته ام از آن عهدی که بستم .