بابل و فوتبال مازندران بعد از سال‌ها در آستانه یک موفقیت بزرگ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال مازندران روزگاری یکی از قطب های فوتبال ایران بود. شهرهای فوتبال خیزش مثل نوشهر، قائمشهر و البته کمی قبل تر، بابل، تیم های نوستالژیکی داشتند مثل نساجی، شموشک، پرسپولیس و البته دریا. 

سالهاست اما فوتبال مازندران اگرچه بازیکنان زیادی را از طریق تیم های دیگر فوتبال ایران از سپاهان و پرسپولیس، استقلال و سایپا و حتی تیم های جنوبی به فوتبال ملی هم می رساند اما تیم هایی مثل نساجی و خونه به خونه به رغم داشتن سرمایه زیاد و هزینه های چشمگیر، فقط و فقط اسیر دلالیسم شده بودند و جایی برای سرخوشی مربیانی که انگار هدف شان تیم به لیگ برتر آوردن نبود و بازیکنانی که فقط اسم داشتند اما آمده بودند دوران بازنشستگی را سر کنند.

امسال اما یک اتفاق ساده، شرایط را اقلا در بابل تغییر داده است. مدیران تیم بابلی، به توصیه یکی از دوستان مشترک شان از چرخه مربیان ویژه ستاره دار گذشتند و یکباره برای سرمربیگری تیم شان سراغ جواد نکونام رفتند. 

جواد نکونام با آن همه سابقه بازی در لیگ های بزرگ اروپایی و این همه سال کاپیتانی تیم ملی. او که البته تجربه 6 ماه دستیاری کارلوس کی روش را هم داشت. آن هم به عنوان تنها فرد از نیمکت تیم که کارلوس اجازه می داد بیاید کنار زمین، حرف بزند و با بچه ها در ارتباط کلامی باشد. 

او که در بازی نخست با قطر باعث محرومیت 6 بازیکن قطر شد و به کلی این تیم را از مسابقات جام جهانی حذف کرد! 

جواد که سال ها هافبک وسط بازی کرد. در همان سال های فوتبالش در اوساسونا کلاس های مربیگری را شروع کرده بود. بعد از اینکه در تیم ملی با بی مهری مواجه شد و بعد از اینکه در تراکتورسازی سر کارش گذاشتند، آمد به بابل. تیمی را در اختیار گرفت که برایش بسته بودند اما کم نیاورد. 

تیم جوانش را روی دوش کشید و پیش برد. حتی چند یار از یاران اسمی تیمش وقتی برای کار ناز کردند، صاف رفتند روی نیمکت. حتی چند هفته ای چندتایی را هم کنار گذاشت. او با تیم مربیان مورد اعتمادش و دستیار اسپانیایی اش توانست بهترین خط دفاعی در لیگ یک را در نیم فصل اول برای خود داشته باشد. آن هم با تیمی کم ستاره. جواد اما شگفتی بزرگش را در جام حذفی رقم زده است. جایی که توانسته تیمش را بیاورد بین 4 تیم برتر حذفی. حالا آنها در میان تیم هایی مثل نفت آبادان، استقلال خوزستان و برنده استقلال و ایران جوان، می توانند با یک قرعه خوب حتی به فینال حذفی هم برسند و این اتفاق برای نکونام که از لیگ یک و از تیمی نه چندان خارق العاده شروع کرده است، چیزی شبیه به یک معجزه است!

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =