دیشب و بعد از بهبود نسبی آلودگی هوا، اشتباهات مکررا صداوسیما، خانواده‌ها را دچار سردرگمی کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بعد از چند روز آلودگی هوا و تعطیلی مدارس در شهرهای ارومیه، تبریز، تهران و اصفهان، شاخص‌ آلودگی هوا در دو شهر ارومیه و تبریز تاحدودی بهبود یافت و از مرز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی خارج شد.

بعد از این اتفاق و با توجه به اینکه ساعت ۱۹ را نشان می‌داد، خانواده‌ها پیگیر اعلام تعطیلی احتمالی مدارس چهارشنبه بودند که اخبار ساعت ۱۹ شبکه یک از تعطیلی مدارس شهرهای تبریز و ارومیه در روز چهارشنبه خبرداد. (اینجا)

اندکی بعد از این خبر و در خبر ۱۹:۳۰ شبکه استانی آذربایجان شرقی، در اطلاعیه ای باز بودن مدارس تبریز در روز اعلام شد و در خبر ساعت ۲۰ شبکه استانی آذربایجان غربی هم این اطلاعیه در مورد مدارس ارومیه اعلام شد.

در حالی که خانواده ها دچار سردرگمی شده بودند، خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما بار دیگر از تعطیلی مدارس شهرهای ارومیه، تبریز، تهران و اصفهان در روز چهارشنبه به دلیل تداوم آلودگی هوا خبرداد تا سردرگمی دانش‌آموزان و خانواده‌ها دوچندان شود.

تماس‌های صورت گرفته با مسئولین سرانجام به این جواب ختم شد که : "برای اطلاعیه‌های محلی، اخبار محلی اعتبار بیشتری دارد".

به‌هرحال مشخص نیست که آیا در رسانه اول کشور هماهنگی قبل از اعلام خبر صورت می گیرد یا خیر و آیا اعلام خبرهای متناقض تا کی ادامه خواهد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =