رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: «ما با این روش غلط که نرخ سود سپرده را بالا بردیم و از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات را افزایش دادیم، کشور را از حالت مولد خارج کردیم.»

محمدرضا نجفی‌منش در مناظره خبرآنلاین که با حضور فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو که درباره توقف ثبت سفارش خودرو برگزار شد، با انتقاد نسبت به نرخ سود بالای بانکی، اظهار داشت: «ما الان کاری کردیم که هیچ‌کسی سراغ تولید نرود، چون می‌گویند پول داریم و در بانک می‌گذاریم.»

وی افزود: «الان نرخ سود بانکی 15 درصد است. کسی که پول دارد، پول خود را در بانک می‌گذارد و سود آنها را می‌گیرد.»

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «من فردی را می‌شناسم که 10 میلیارد تومان در بانک گذاشته بود و سالانه 2 میلیارد تومان سود می‌گرفت. در ماه نزدیک به 180 میلیون تومان می‌شود. این فرد دیگر باید برای چه، کار می‌کرد؟ در واقع یک فرد مولد به یک فرد مصرفی بی‌خاصیت تبدیل شده بود. این در حالی است که این فرد می‌توانست در جامعه مولد باشد.»

نجفی‌منش عنوان کرد: «ما با این روش غلط که نرخ سود سپرده را بالا بردیم و از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات را افزایش دادیم، کشور را از حالت مولد خارج کردیم.»

وی متذکر شد: «حالا بگذریم که بعضا مسایلی پیش می‌آید که آش را با جاش می‌خوردند و بامزه‌تر این‌که همه هم اعتراض و شکایت می‌کنند که چرا پول ما خورده شده است. هیچ‌کسی نمی‌گوید که آخر سر چرا پول خود را این‌طور معطل نگه داشتی. این نشان می‌دهد که ما هنوز فرهنگ تولید را در جامعه نهادینه نکردیم.»

متن کامل مناظره خبرآنلاین را می‌توانید (ایـــنــــجـــــــــــــا) بخوانید.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    4 0
    پولها را که آقاها و برادرشان و آقازاده ها از بانکها گرفتند و پس ندادند که
  • بهزاد A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    1 0
    با این پول فروشی و عین ربا شما ها بسیاری از تولید کنتدگان دلسوز و به خاک سیاه نشاندین و روانه زندان ساختین و بنیان خانواده هاشون را از هم پاشیدین.ولی مطمین باشین هنوز هم به این زودیها از خواب غفلت دروغین بیدار نخواهین شد .چون پشت پرده صحنه های عجیبی وجود دارد‌
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    0 0
    اظهار نظرهایی که اعتبار آنچنانی ندارند. جور نا آگاهی و بی سوادی صنعتگران ایرانی در زمینه پشتیبانی و فروش را باید مردم بکشند با در اختیار گذاشتن سرمایه خود با کمترین قیمت؟
  • کوروش درخشان A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    0 0
    البته آقای نجفی منش مشخص نکرده است وقتی دولت از تولید با کیفیت حمایت نمی کند و لذا تولیدی در کار نیست مردم نقدینگی شان را کجا سرمایه گذاری کنند ؟
  • اختری A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    0 3
    واقعاً دمش گرم جمله طلایی هست "کشور را از حالت مولد خارج کرد" سود بالای بانکی عامل رکود و بیکاری و از بین رفتن هم اشتغال موجود هست و فروپاشا اقتصادی را رقم خواهد زد.
  • نادر IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    1 0
    معلومه دروغ گفته زیرا باسود 15درصد سود سالانه میشه 1.5ملیاردتومن نه دوتومن