ایلنا نوشت: نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید تلاش شود تا احزاب رشد کنند نه آنکه قانون احزاب تیشه به ریشه احزاب بزند.

حسن غفوری‌فرد در نشست استاندار تهران با دبیران کل احزاب، انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های سیاسی گفت: مسئله مهم امروز احزاب، قانون احزاب است که در صورت اجرا ۹۰ درصد احزاب باید منحل شوند. گفته شد وزارت کشور موافقت کرده و شش ماه فرصت به احزاب داده است تا احزاب خود را با آن تطبیق دهند ولی فکر نمی‌کنم در این مدت نیز برخی از احزاب کار خاصی را انجام دهند. هرچند که ما در خانه احزاب درخواستی برای فرصت بیشتر از وزارت کشور خواهیم کرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه هنوز کشور از ظرفیت احزاب برای کارهای بزرگ استفاده نکرده است، اظهار داشت: دولت باید از ظرفیت احزاب استفاده می‌کرد و اگر دولت این کار می‌کرد، می‌شد احزاب بزرگی داشت. باید تلاش شود تا احزاب رشد کنند نه آنکه قانون احزاب تیشه به ریشه احزاب بزند. نباید تنها از ظرفیت احزاب برای انتخابات استفاده کرد بلکه باید در حل و فصل مشکلات بزرگ از ظرفیت آنها بهره برد.

فرمانداران فیروزکوه و دماوند مانع تاسیس دفتر حزب اتحاد ملت شده‌اند

همچنین علی شکوری‌راد در این نشست گفت گفت: ما در سراسر کشور دفاترمان تاسیس شده است و در برخی از جاها مشکل داریم و برخی مشکل نداریم.

 متاسفانه دو فرماندار فیروزکوه و دماوند مانع تاسیس دفتر حزب اتحاد شده‌اند که امری خلاف قانون است.هرگونه جلسات هم‌اندیشی در هر سطحی ایجاد شود مثبت است اما باید تاسف خورد که دبیران احزاب می‌گویند این جلسات ادامه یابد و ما را دعوت کنید.

شکوری راد با بیان اینکه احزاب باید وزرا و معاونان و استانداران را دعوت کنند و از آنها سوال کنند و جواب بخواهند، تصریح کرد: برگزاری این جلسه بسیار خوب است ولی این عقب افتادگی سیاسی ماست که موجب می‌شود تا ما در این جلسه بیاییم و نتوانیم مسئولان را بخواهیم و از آنها پرسشگری کنیم.

وی با بیان اینکه احزاب نیروهای سیاسی کشور را سازماندهی می‌کنند و این موجب اثرگذاری آنها می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند مشارکت احزاب در انتخابات اوج می‌گیرد ولی احزاب باید مشارکت‌جویی‌شان در همه زمان‌ها ادامه یابد ولی دولتی‌ها این مسئله را تهدیدی برای خود می‌دانند. احزاب باید در فاصله انتخابات خود را رشد دهند و برنامه‌ریزی کرده و کادرسازی کنند.

تا زمانیکه ظرفیت‌های تشکیلاتی نداریم، عنوان «حزب» برازنده ما نیست

ژاله فرامرزیان هم در این نشست گفت: اگر قرار باشد احزاب زمینه‌ساز رویکرد ایجاد دولت‌ها باشند، احزاب نیازمند افرادی هستند که اطلاعات لازم را داشته باشند. احزاب باید در عرصه‌های مختلف ظرفیت تشکیلاتی داشته باشند و تا وقتی این ظرفیت وجود نداشته باشد، عنوان حزب برازنده آنها نیست. البته رسیدن به مقام برعهده احزاب است ولی دولت‌ها می‌توانند احزاب را برای رشد یاری کنند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =