در میان تمامی چهره‌ها و مقامات سیاسی و مذهبی لبنان ،تنها کاردینال نصرالله صفیر اسقف مسیحیان مارونی لبنان بود که هیچ نماینده ای برای تشییع جنازه آیت الله سید محمد حسین فضل الله نفرستاد و بیانیه تسلیتی هم صادر نکرد.

 به گزارش ایرنا از بیروت ، در حالی که میشل سلیمان ، رییس جمهوری مارونی لبنان در اقدامی کم نظیر در اولین روز مراسم شخصا حاضر شد و به خانواده فضل الله تسلیت گفت و عماد قهوه چی فرمانده مارونی ارتش لبنان هم در صف صاحب عزاها کنار فرزندان علامه ایستاده بود و میشل عون رییس حزب مسیحی آزاد ملی هم شخصا در مسجد حسنین حاضر شد، کاردینال صفیر تنها شخصیتی در لبنان بود که حادثه وفات آیت الله سید محمد حسین فضل الله را نادیده گرفته و از کنار آن بی‌اعتنا گذشت.

محافل سیاسی و مطبوعاتی بسیاری از این رفتار صفیر ابراز تعجب کردند چراکه فضل الله شخصیت مورد احترام و بزرگی برای تمامی ادیان و مذاهب لبنانی بویژه مسیحیان به شمار می‌آمد، اما برخی از ناظران سیاسی در لبنان بر این باور هستند که صفیر هنوز از سال ‪ ۲۰۰۹‬همچنان بر کینه خود نسبت به پاسخ علامه فضل الله ثابت قدم است.

صفیر در سال ‪ ۲۰۰۹‬در اظهاراتی خواهان حکومت اکثریت بر اقلیت شده و با انتقادهای اقلیت سیاسی لبنان شدیدا مخالفت کرد.

وی همچنین در وطن پرستی و اهداف بخش وسیعی از مردم لبنان شک کرد و افزود:
اینان خطری برای هویت لبنان هستند.

آیت الله فضل الله نیزمحکم پاسخ داد که عظمت و افتخار لبنان تنها از آن افراد مجاهد و مقاومت است.

برخی از محافل سیاسی در لبنان پس از این اقدام صفیر این سوول را مطرح کردند که وی پس از انتقادات گسترده و بی‌احترامی‌های اخیرش به حزب الله یا می‌خواهد قطع ارتباط خود با طائفه شیعه را اثبات کند و یا می‌خواهد بگوید هر کسی که از وی انتقاد کند نخواهد بخشید؟
نصرالله صفیر اسقف مارونی‌های لبنان اخیرا در دیدار با مقامات فرانسوی گفته بود: اتحاد میشل عون مسیحی با گروهی که خود را حزب الله می‌خواند را مفید نمی‌دانم.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای در خصوص غبطه خوردن نصرالله صفیر اسقف مسیحیان مارونی‌های لبنان در به کار بردن جمله گروهی که به حزب الله معروف هستند گفت: این جمله نصرالله صفیر در واقع نوعی از انکار و اهانت نسبت به حزب الله است.

حزب الله در پایان تاکید کرد: هر چند ما در سیاست با هم اختلاف داریم، ولی به مقامات احترام می‌گذاریم و این چیزی است که در احترام گذاشتن به دیگران با توجه به موقعیت دینی و معنوی در درجه اول باید مورد توجه قرار گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =