مدیرکل حفاظت و محیط زیست: ریزگردها سلامت مردم را به طور جدی تهدید می کند

صبح امروز نشست اعضای کمیسیون آب، منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ریاست استاندار لرستان در سالن جلسات شماره یک استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه ریزگردها سلامت مردم را به طور جدی تهدید می کند،گفت: امسال در لرستان در لرستان بالای 100 روز هوای آلوده داشتیم که نیازمند توجه جدی ست و نیز استان لرستان اولین استانی بود که موفق به تهیه سند مقابله با ریزگردها در کشور شد.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: در همین راستا پایش و نظارت کل واحدهای صنعتی، مدیریت پسماندهای پزشکی و طراحی و اجرای نرم افزار پایش برای اولین بار در استان نیز دیگر اقدامات شاخص حوزه کنترل سلامت محیط زیست در استان بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در ادامه گفت: باتوجه به اختلاف ارتفاع و تنوع اقلیمی خاص استان، 25 درصد تنوع زیست محیطی کل کشور در لرستان شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین در استان لرستان 358 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی در استان شناسایی شده است که بسیاری از آنها اندمیک هستند و از جمله ئ آنها می توان به سه گونه ماهی کور غار، سمندر لرستانی و بالغ بر 150 گونه گیاهی اندمیک اشاره کرد.

مهرداد فتحی بیرانوند همچنین اشاره کرد: بالغ بر 10 درصد کل جنگلهای کشور در لرستان است و لرستان 35 قله بالای 3500 متر دارد.

وی تاکیدکرد: سلاحهای مجاز و غیرمجازحیات وحش را با خطر جدی مواجه کرده است از این رو 450هزار هکتار از جنگلهای استان تحت مدیریت شکار ممنوع است.

مدیرکل حفاظت ومحیط زیست لرستان در بخشی دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ردیف اعتباری برای احیای تالابهای لرستان ضروری ست.

وی در پایان دیگر مطالبات سازمان حفاظت و محیط زیست لرستان از اعضای کمیسون آب، منابع طبیعی و کشاورزی را اینگونه عنوان کرد؛
- احیای جنگلهای زاگرس جهت آبخوان داری و آبخیزداری که باید از سوی نمایندگان مجلس با نگاه ویژه پیگیری شود.
- تامین اعتبار برای جنگلداری آبخیزداری
- بررسی چالشهای زیادی که در خصوص ریزگرد ها و مخاطره که برای سلامت مردم وجود دارد.
-تامین اعتبار برای مدیریت ریزگردها، کاهش اثرات زیانبار ریزگردها
-تخصیص حق آبه های زیست محیطی و حمایت از محیط بانان

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =