۰ نفر
۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
اتباع خارجی در لرستان باسواد شدند

20نفر از اتباع خارجی مستقر در استان استان، آموزشهای سواد آموزی را فرا گرفته اند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، معاون سوادآموزی استان لرستان خبر داد: طی سالجاری در جمع پناهندگان اردوگاه شهرستان ازنا بیست نفر بیسواد از اتباع خارجی ثبت شده است که آموزش آنها با تشویق بازرسین مرکز مواجه بوده و گفتنی ست که اکثر آنان شیعیان عراقی هستند که در زمان جنگ پناهنده ایران شده اند.

هاشم دالوند در راستای برنامه برای بیسوادان زندان افزود: 45نفر بیسواد زندانی از شهرستانهای خرم آباد الیگودرز، بروجرد و دورود نیز تحت پوشش سواد آموزی هستند.

دالوند با اشاره به برنامه" نماز کلید بهشت" افزود: در راستای درست خواندن و تلفظ صحیح ارکان نماز در سالجاری به صورت آزمایشی این برنامه توسط مربیان و اساتید برجسته حوزه علمیه قم در ناحیه یک خرم آباد برگزار شد که با استقبال قابل ملاحضه ای همراه بود.

معاون سوادآموزی استان ابراز داشت: نهضت سوادآموزی لرستان تفاهم نامهای مختلفی با ارگانهایی نظیر سازمان جهادکشاورزی استان، کمیته امداد،سازمان بهزیستی، بسیج، سپاه و... منعقد کرده که بهترین کمک و رابطه نیز از سوی سازمان جهاد کشاورزی برقرار شده  است به نحوی که این نهاد 18 هزار برگه پوستر تبلیغاتی منتشر کرده و مربیانی از تیم مهندسین جهاد کشاورزی نیز جهت آموزش در مراکز یادگیری اعلام آمادگی کرده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =