مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از کشف هزار و 730 ادوات شکار در دو ماه اخیر از شکارچیان متخلف در این استان خبر داد.

دکتر قربانعلی محمدپور در همین رابطه در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین، اظهار داشت: در پی انجام گشت و کنترل و حفظ حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان توسط پرسنل سخت کوش و زحمتکش یگان حفاظت در دو ماه اخیر بیش از هزار و 730 مورد ادوات و تجهیزات از متخلفین عرصه های زیست محیطی استان جمع اوری و توقیف شد.
وی افزود: همچنین در راستای جلوگیری از شکار غیر مجاز پرندگان مهاجر نیز در این مدت ۷۸ قبضه انواع سلاح شکاری توسط عوامل یگان حفاظت استان به همراه متخلف کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان به علت شیوع بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان، گشت‌های اجرایی و حضور در مراکز عرضه و خرید فروش به طور مستمر به انجام خواهد رسید و در همین رابطه تا کنون تعدادی از کسبه در بازارهای محلی که به تذکرات متعدد پرسنل یگان بی توجهی کرده بودند با تشکیل پرونده به مراجع محترم قضایی در تعدادی از شهرستان‌ها معرفی شدند.
محمدپور تصریح کرد: در برخورد با تخلفات تخریب نیز ۱۹ مورد جلوگیری از برداشت غیر مجاز شن و ماسه در رودخانه های استان به انجام رسیده که ۴ مورد از این متخلفین در ساعت 2 تا ۵ صبح در داخل رودخانه با ماشین الات دستگیر و با مستند سازی لازم تحویل مراجع قضایی شدند و یگان حفاظت استان در این مدت ۱۲۳ نفر متخلف در عرصه های زیست محیطی استان را در حین ا رتکاب جرم دستگیر کرده است.
وی گفت: مردم خوب استان هرگونه گزارشات تخریب، شکار و صید غیر مجاز را جهت برخورد قاطع به شماره ۱۵۴۰ و یا ۳۳۸۲۴۶۲۶ اداره کل محیط زیست استان گزارش کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =