سریال ضدجنگ و 10 قسمتی «اقیانوس آرام» با موضوع جنگ دوم جهانی با نامزدی در 24 رشته رکورددار نامزدی در جوایز امی یا اسکار تلویزیونی شد.

به گزارش خبرآنلاین، نامزدهای جوایز شصت و دومین دوره جوایز امی یا اسکار تلویزیونی روز پنجشنبه اعلام شدند و سریال‌های جدید گوی سبقت را از رقبای قدیمی ربودند.

از میان شش نامزد بخش بهترین سریال کمدی هیچکدام از سریال‌ها به سنت ساخت با سه دوربین فیلمبرداری و همراهی صدای خنده تماشاگران نیست. و یکی از این شش نامزد یعنی «گِلی» محصول شبکه فاکس در مسیری کاملا تازه گام برمی‌دارد.

این شبکه که در تلاش برای جلب تماشاگران کاهش یافته‌اش است متوجه شده ترکیب ژانرهای مختلف هم دست نویسندگان را برای ایده‌های متنوع باز می‌گذارد و هم مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

«گلی» که ترکیبی از آهنگ‌های معروف، بچه مدرسه‌ای‌های شرور و داستانی احساسی است موجب شگفتی همگان شد و در 19 رشته نامزد جایزه امی شد، از جمله نامزدی در رشته بهترین سریال کمدی و همچنین نامزدی در رشته‌های بازیگری برای بازیگران اصلی و مهمانش.

سریال جدید دیگری که مخاطبان بسیاری پیدا کرده است «خانواده مدرن» محصول شبکه ای‌بی‌سی است که در 14 رشته نامزد شد. نگاه شیرین و عجیب این سریال به روابط خانوادگی نامزدی در رشته بهترین سریال کمدی و همچنین شش نامزدی در رشته‌های بازیگری را برایش به ارمغان آورد.

مشخصه این دو سریال پرداختن به موضوعات اجتماعی و خانوادگی ظریف و امروزی است.

رایان مورفی، خالق و تهیه‌کننده عامل «گلی» گفت: «نمی‌گویم که امسال همه‌گیرترین سال امی است و برای همه جایی در میان نامزدها هست، اما 10سال پیش هیچکدام از سریال‌های امروز را نامزد نمی‌کردند، هیچکدام از این بازیگران را نامزد نمی‌کردند... به نظرم این نشان می‌دهد که آکادمی کمی بازتر و لیبرال‌تر شده و ارزش‌های جدید و متفاوت را می‌پذیرد. دنیا در حال تغییر است و آنها هم خودشان را به دنیا رسانده اند.»

«Curb Your Enthusiasm»، «پرستار جکی»، «اداره» و «30 راک» که سال پیش بهترین سریال کمدی نام گرفت دیگر نامزدهای بخش بهترین سریال کمدی هستند.

«دو مرد و نصفی» سریال کمدی کلاسیک از راه یافتن به میان نامزدهای بهترین سریال کمدی بازماند و حتی چارلی شین، ستاره اصلی سریال در رشته بازیگری نامزد نشد اما جان کرایر، همبازی او در رشته بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نامزد شد. احتمالا مشکلات خانوادگی شین و دادگاهی شدندش موجب شده آکادمی هنر و علوم تلویزیونی اسم او را خط بزنند.

از میان دیگر افرادی که اسمشان خط خورده می توان به برنامه «امشب» با اجرای جی لنو اشاره کرد و این در حالی است که کنان اوبرایان برای حضور کوتاه مدتش در این برنامه به عنوان مجری در این برنامه نامزد جایزه بهترین مجری شده است. برنامه گفت‌وگوی دیوید لترمن هم با توجه به رسوایی‌های اخلاقی این مجری از فهرست نامزدها کنار گذاشته شد.

در بخش سریال‌های داستانی تنوع بسیاری به چشم می‌خورد، آکادمی با آغوش باز فصل آخر «لاست» و همچنین «خون حقیقی» سریال خون‌آشامی و فانتزی را پذیرفته است. دیگر نامزدهای بخش بهترین سریال داستانی را «مردان خشن» برنده سال پیش، «بدبیاری»، «دکستر» و سریال جدید «همسر خوب» تشکیل داده‌اند.

کارلتون کیوس که به همراه دیمن لیندلف، تهیه‌کنندگان «لاست» هستند در این زمینه گفتند: «خیلی معرکه است که این همه سریال خوب از تلویزیون پخش می‌شود، به نظر لیندلف و من ما در دوران رنسانس تلویزیون به سر می‌بریم.»

اما سردم دار نامزدی در رشته‌های مختلف شصت و دومین دوره جوایز امی سریال کوتاه ضدجنگ «اقیانوس آرام» با 24 نامزدی است. این سریال که تام هنکس و استیون اسپیلبرگ تهیه‌کنندگانش بودند و به شکلی برادر دوقلوی سریال موفق آنها «دسته برادران» با موضوع جنگ دوم جهانی است نتوانست به همان اندازه مخاطبان را به خود جلب کند.

در میان سریال‌های واقع‌نما بیشترین نامزدی به «رقصیدن با ستاره‌ها» با 9 نامزدی و «مسابقه جذاب» با هفت نامزدی و بالاخره «ستاره آمریکایی» با شش نامزدی رسید.

برنامه «شنبه شب‌ها بطور زنده» در 12 رشته نامزد شد و بدین ترتیب در مجموعه دوران پخشش به 126 نامزدی رسید و بدین ترتیب رکورد 124 نامزدی سریال «ER» را شکست. یکی از نامزدی‌های این سریال برای بتی وایت 88 ساله است که نشان داد هیچگاه برای بازی در سریال کمدی دیر نیست، این بازیگر چندین قسمت از این برنامه را به عنوان مجری با موفقیت اجر کرد و تماشاگران را از خنده روده بر کرد.

رقیب وایت در این رشته تینا فی است که پیشتر نویسنده برنامه «شنبه شب‌ها بطور زنده» بود، او سال گذشته برای مجری‌گری این برنامه از سریال «30 راک» که با 15 نامزدی دومین رکورددار نامزدی در میان سریال‌های کمدی است بطور موقت جدا شد.

آل پاچینو برای بازی در نقش دکتر مرگ در «شما جک را نمی‌شناسید» نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد در فیلم یا سریال‌کوتاه تلویزیونی شد. این سریال در بخش بهترین فیلم تلویزیونی نیز نامزد شده است.

شبکه اچ‌بی‌او در مجموع در 101 رشته نامزد جایزه شد، پس از اچ‌بی‌او شبکه‌های ای‌بی‌سی با 63، سی‌بی‌اس با 57، ان‌بی‌سی با 48، فاکس با 47، پی‌بی‌اس با 32 و شوتایم با 23 نامزدی قرار دارند.

مراسم اهدای جوایز امی روز 29 اوت برگزار می‌شود و شبکه ان‌بی‌سی آن را پخش می‌کند.

آسوشیتدپرس / 8 ژوئیه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =