ایلنا نوشت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اختلاف‌نظر جدی با اسنپ و تپسی، نسبت به نقش موثر تاکسیرانی مجازی در تشدید آلودگی‌ هوا هشدار داد.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال قانونمند کردن شرکت‌های تاکسیرانی مجازی است، گفت: معاونت حمل و نقل ترافیک یک آیین نامه پیشنهادی تهیه کرده و به این شرکت‌ها ارائه داده است. با این حال اختلاف نظر جدی میان معاونت حمل و نقل و این شرکت‌ها وجود دارد، چرا که به اعتقاد ما این شرکت‌ها نوعی شرکت تاکسیرانی بوده و باید تحت نظارت و کنترل قرار گیرند.

پورسیدآقایی در تشریح آیین‌نامه پیشنهادی شهرداری به شرکت‌های تاکسیرانی اظهار کرد: این آیین‌نامه به راه‌اندازی شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی مربوط می‌شود و قصد داریم پس از توافق آن را به تصویب مراجع ذیربط برسانیم. در حال همفکری با این شرکت‌ها هستیم و منتظریم نظرات خود را درباره آیین‌نامه به ما ارائه دهند، ولی در برخی موارد اختلاف نظر داریم.

او در تشریح اختلاف نظرهای موجود میان شهرداری و شرکت‌های مربوطه در آیین‌نامه مذکور ادامه داد: تاکسی‌های شهر توسط این معاونت نوسازی شده است و تاکسی‌های زیر هشت سال استفاده نمی‌شود، همه تاکسی‌ها گازسوز شده و کلاس تاکسی‌ها به سمت ماشین‌های بالا‌تر ارتقا یافته است و اصرار داریم شرکت‌هایی که می‌خواهند تاکسی اینترنتی راه بیندازند تعهد دهند، ‌سال اول پنج درصد از خودرو‌هایشان پاک و بدون آلایندگی باشد و سالی پنج درصد به این سهم اضافه کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری افزود: در این زمینه با این شرکت‌ها اختلاف داریم و می‌گویند هر ماشینی با هر سن و شرایطی که در حال حاضر ثبت نام می‌کند، باید جزوی از سیستم باشد، در حالی که این اقدام همه تلاش‌های ما را برای کاهش آلودگی هوا در تاکسیرانی از میان می‌برد، چراکه هر پراید با هر سن، شرایط، میزان آلودگی‌ می‌تواند تاکسی باشد.

او با اشاره به سهم اسنپ و تپسی در دامن زدن به آلودگی هوا افزود: اینها بیش از تاکسی‌های رسمی شهر کار می‌کنند، چراکه مجهز به سیستم اینترنتی خوبی هستند. عملا میزان کارکرد یک ماشین در نظام تاکسی‌های اینترنتی بیش از تاکسی‌های رسمی شهر است، بنابراین اگر یک خودرویی آلاینده است بیش از تاکسی‌های موجود به آلودگی هوا دامن می‌زند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری با بیان اینکه این پیشنهاد فقط به دو شرکت اسنپ و تپسی فرستاده شده است، ادامه داد: بیشتر با این دو شرکت در حال گفت‌وگو هستیم، کارپینو مجوز خود را از شهرداری گرفته است و تصور می‌کنم از شرکت‌های وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است البته برای ما تفاوتی نمی‌کند و همه جزوی از بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

او افزود: اما درمورد کارپینو این بحث وجود دارد که ما مایل نیستیم تاکسی‌های اینترنتی دو منظوره کار کنند یعنی هم تاکسی بوده و هم خودرو شخصی باشند و اعلام کردیم باید تکلیف خود را روشن کنید. اگر می‌خواهند در تاکسی کار کنند، فقط تاکسی‌ها را مدیریت کنند و اگر می‌خواهند شخصی‌ها را مدیریت کنند و کارپینو در حال حاضر فقط در بخش تاکسی کار می‌کند.

 

 

 

۴۲۴۲

کد خبر 740649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک بانو IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    17 0
    جدن؟ آره واسه اینکه کار میکنند. نه مثل بقیه 137 و تاکسی بانوان که هرچی ز میزدی هیچ کی اهمین نمی داد بهت. زن تنها تو خیابون میموند تا آیا این تاکسی تلفنی ها به اصطلاح بانوان بخواند تلفنشون جواب بدن و یا اصلا بلد باشن خیابونای شهر رو. اپراتورشم که اصلا وقعی نمی نهاد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    0 0
    عجب آفرین به این همه درک و شعور شهرداری محترم
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    19 0
    تاکسی های سودجو تا یه نم بارون میزنه غیب میشن میرن دربستی. اسنپ و تپسی تو کاهش آلودگی کمک میکنن
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 13
    زمستان پارسال در اوج آلودگی هوای پاریس، شهرداری پاریس تردد اوبر و سه اپراتور محلی مشابه اوبر را تا بازگشت هوا به شرایط عادی ممنوع کرد.امسال در دهلی نو هم همین کار را کردند. خبرش تو سایت یورو نیوز هست
    • بی نام RO ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
      7 4
      از خودت خبر ساختی؟ اتفاقا شهرداری پاریس محدودیت ها را برای تاکسی های امثال اوبر را برداشت تا مردم راحت تر به شهر پاریس رفت و امد کنند و ماشین شخصی نیارند،این داستان را برای من که اینجا زندگی می کنم نمی تونی بسازی
  • بی نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 0
    اولا که حکایت ، حکایت مسول آفتابه توالت عمومی است که همه حتما شنیده اند.آقایی به معاونتی میرسد و فکر می کند اگر حرف نزند ممکن است مردم فکر کنند ایشان خدای ناکرده معلولیت در تکلم دارند ثانیا وقتی همه ماشین ها خواه تاکسی اینترنتی باشد یا نباشد ، موظف به داشتن گواهی معاینه فنی هستند، چه معنی می دهد که آلاینده باشند؟ آیا گواهی ها همینطوری و بدون ضابطه صادر می شود؟ آیا نباید توجه را معطوف به فساد داخل نهاد شهرداری کرد به جای فرافکنی؟ ثالثا سیستم تاکسی های اینترنتی طوریست که ماشین خراب و فرسوده از مسافر نمره کم می گیرد و لذا خود بخود از ناوگان خارج می شود.آقایان خیلی غیرت هوای پاک دارند تشریف ببرند مینی بوس های یک قرن پیش که در خیابان ها مشغول سیاه کردن هوا هستند را سرو سامان بدهند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    1 0
    ناشناس بی نام دومی : این خبر در سایت یورونیوز موجوده ولی متاسفانه در خبرآنلاین نمی توان لینک کپی کرد.شما راست گو و من دروغ گو ولی سایت یورو نیوز را هم چک فرمایید.یا شما داری دروغ می گویی یا یورونیوز.