۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰

هوا آلوده است،؟ دعا کنیم باد بیاید! خشکسالی و بی آبی داریم،؟ دعا کنیم باران بیاید! در معرض زلزله ایم،؟ دعا کنیم که نیاید! گرفتار فساد مالی ‌و اداری شده ایم،؟ دعا کنیم که اوضاع اصلاح بشود!

البته هیچ تردیدی در فلسفه و تاثیر دعا، بخصوص دعای پاک و خالص، نداریم، اما،برای رفع آلودگی هوا، التماس دعا،برای آب و باران، توسل به دعا، برای امان از گزند زلزله، محتاج به دعا، و برای اصلاح امر حکومت، بلند کردن دست به دعا،ما چهل سال پیش، حکومت را بدون توسل به دعا، و‌فقط با عزم و اراده “اقدام انقلابی”، از رژیم شاه گرفتیم!

قرارمان بود که “مدینه فاضله”ای بسازیم، بی همتا و بی نظیر، دنیایی بدون ظلم و جور و فساد و تباهی، دنیایی مملو از مهر و محبت و کرامت و آزادی، مملکتی آباد و کشوری رویایی، انسان‌هایی مرفه و شاد و خوشبخت، حکومتی عاقل و صالح و عادل ‌و پاسخگو و پیشرو، جامعه ای نمونه، خردمند، پیشرفته و متمدن، اینک اما، کجای دنیای امروز این ملت، و کجای این مملکت و کجای این حکومت و کجای این جامعه، کمترین شباهتی با شعارها و آرمان های چهل سال قبل ما را دارد؟

ما انقلاب نکردیم که برای هوای پاک و نفس راحت، التماس دعا
و برای آب خوردن، متوسل به دعا
و برای ایمنی از زلزله، فقط دست به دامن دعا
و برای اصلاح امر حکومت، فقط محتاج به دعا بشویم!

“ما“ اگر راه و رسم امانتداری و حکومتگری خردمندانه و مسئولیت پذیری متعهدانه را میدانستیم، اینک، مملکتی آباد، ملتی راضی و آزاد، آینده ای روشن، هوایی پاک، منابع آبی کافی و مطمئن، شهرها و ساختمان‌هایی مستحکم و ایمن، و جامعه و حکومتی سالم و دست و دل پاک داشتیم!


آنگاه، از ترس و دلهره آلودگی كُشنده هواي ناپاک، و بی آبی و‌خشکسالی، نگرانی و وحشت از زلزله ویرانگر، و عقده و بغض از بی عدالتی و تبعیض و آلودگی مالی اداری مملکت، یک ملت، وحشتزده، احساس بی پناهی نمیکرد که، توسط بزرگان حکومت ، فقط به “دعا" توصیه شود.
این سلاح دعا و توسل و گریه، کلید گنج معنویات است،.
قفل بی تدبیری و ناکارآمدی و فساد، فقط با «خرد و اراده و اتحاد ملی و اقدام» باز می‌شود، به دعا نیست!

التماس دعای خرد و اراده و اقدام.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =