فاضل‌موسوی: احمدی‌نژاد به اندازه سرسوزن تغییر نکرده است

عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم درباره اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه معتقد است: رییس دولتهای نهم و دهم و دستگاه قضا می‌توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند، اما حالا دیگر نمی‌شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد.

به گزارش خبرآنلاین، از روزی که امام جمعه تهران از تریبون رسمی پیشنهاد حکمیت را برای حل اختلافات محمود احمدی‌نژاد با قوه قضاییه مطرح کرد، کمتر چهره سیاسی است که با آن موافقت کرده باشد. آنها هرکدام دلایل مشترکی را هم برای مخالفت‌های خود مطرح می‌کنند. اینکه چگونه می‌شود فردی با عناوین اتهامی و پرونده‌هایی در حال رسیدگی بتواند از طریق حکمیت به همه چیز پایان دهد، از مهمترین مسائلی است که از سوی این افراد عنوان می‌شود.

فاضل موسوی نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی، تنها یک راه حل برای حل اختلافات مسئولان قدیم و جدید مطرح می‌کند و آن اینکه «این موضوع حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح.» او معتقد است که «هر کس بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده است. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود.»

موسوی در واکنش به استقبال حمید بقایی از چنین پیشنهادی هم عنوان کرد: این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می‌کنند و آن اینکه در صورت عدم پذیرش این موضوع از سوی مقامات قضایی، مردم را با قوه قضاییه دربیاندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند.

مشروح گفتگو با او را در ادامه بخوانید:


                                                                                           *********

پیشنهاد تعیین حکم برای حل اختلاف بین محمود احمدی‌نژاد با مسئولان قوه قضاییه مطرح شده است. چقدر این موضوع قابل تحقق است؟

یکی از دلایلی که حضرت امام نظر مردم را نسبت به نوع حکومت به فاصله بسیار کوتاه از طریق همه‌پرسی اخذ کرد، این بود که می‌خواست همه چیز به خواست آنان و براساس قانون باشد. بعد از پیروزی انقلاب هم با شروع جنگ تحمیلی مرحوم خلخالی یکسری محاکماتی انجام می داده که به نظر می‌آمد صفر تا صد قواعد قضایی در آن رعایت نمی‌شده. امام خیلی از این قضیه ناراحت می شوند و می گویند شما باید مر قانون را رعایت کنید. یا مرحوم رجایی در سازمان ملل صحبت می کنند بعد از بازگشت، امام او را فرامی‌خوانند و نهیب می‌زنند و می‌گویند شما مسئول رسمی کشور هستید باید در چارچوب قواعد بین الملل صحبت کنید. خلاصه کلام اینکه امام یکبار برای همیشه می‌گوید فصل الخطاب قانون است.

حال نمی‌دانم که موضوع حکمیت چقدر در این مورد جدی باشد اما به هیچ وجه در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی ندارد. احاله دادن تخلفات به سوی چنین مسائلی به معنی بی‌توجهی و به حاشیه راندن قانون است. قانون عهد و میثاق هشتاد میلیون ایرانی است. حق الناس است و کسی حق سرپیچی از آن را ندارد. اینجا اتفاقی افتاده است و باید بدون کم و کاستی در مرجع صالح رسیدگی شود. همانطور که آقای هاشمی به اندازه سر سوزن در رسیدگی به تخلفات پسرش دخالت نکرد و تن با قانون داد، در اینجا هم باید دید که قانون چه تصمیمی گرفته است.

آیت الله هاشمی به راحتی می‌توانست این موضوع را به رهبری بگوید و ایشان هم با درنظر گرفتن جایگاه او می توانستند پاپیش بگذارند. اما چیزی نگفتند. چون باورشان این بود که فصل الخطاب قانون است. بنابراین حکمیت هیچ وجهی در قانون اساسی ندارد و عهد قجر که نیست که به دنبال حل اختلافات از طریقی غیر از دادگاه باشیم..

البته این موضوع هنوز به صورت فراگیر مطرح نشده و تنها به شکل پیشنهاد داده شده که از سوی سخنگوی قوه قضاییه هم رد شده اما...

آیت الله کاشانی انسان محترمی هستند ولی صحبت او جایگاه قانونی ندارد. طرفین دعوا می‌توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند، اما حالا دیگر نمی‌شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد. چیزی که در کشور ما وجود دارد این است که ما متاسفانه خیلی از این تخلفات را در طول این سالها ندیده‌ایم. مگر می‌شود با وجود سیستم قضایی، این موضوعات را ندید.

این تخلفات چیزی نیست که فی البداهه ایجاد شده باشد. رییس دولتهای نهم و دهم یک فرد شناخته شده در بین دوستان اصولگرا بود. همه او را بخوبی می شناختند. بالاخره با هم بودند. از آن موقع که در شورای تهران شرکت کرد و رای نیاورد. از آن موقع که در مجلس شرکت کرد و رای نیاورد، از آن موقع که با رفتار خاص و اشتباهات دیگران شهردار شد و چه تلاش ها که پس از آن صورت گرفت تا رییس جمهور شود، همه آقایان نسبت به او شناخت داشتند. احمدی نژاد به اندازه سر سوزن هم تغییر نکرده است. من فکر می کنم او از آن دست آدمهایی است که کمتر تغییرناپذیر است. او الان دقیقا بر روی مواضعی هست که قبلا هم بوده است.

شما سابقه نمایندگی مجلس در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد را داشته‌اید و در همان مجلسی حضور داشتید که کفه ترازو به نفع اصولگرایان آن سنگینی می‌کرد. در آن زمان اعتراض می‌کردید به اقدامات خلاف قوانین او؟ برخورد اصولگرایان در قبال اعتراضات شما چگونه بود؟

یادم می آید که در مجلس هشتم هرچقدر داد زدیم و دور زدن قانون از سوی او را مطرح می‌کردیم دوستان اصولگرا به ما می گفتند که شما سیاه‌نمایی می کنید. یکی از دلایل اصلی که آقایان ما را قلع و قمع می‌کردند این بود که می‌گفتند شما با کسی که مورد تایید رهبری است مخالفت می‎کنید. در صورتیکه اصلا چنین چیزی نبود. آنها فقط می‌خواستند از رهبری هزینه کنند. می گفتند ایشان دارد مملکت را جهادی اداره می‌کند و شما مخالفت می کنید؟

به ما که برخاسته از متن انقلاب بودیم و سابقه زندان رفتن قبل از پیروزی انقلاب را داشتیم می‌خواستند یاد بدهند که جهادی بودن یعنی چه.  در مجموع آن عملکردی که دولتهای نهم و دهم داشته چیزی نیست که بشود با سروصدای احمدی نژاد حل کرد. اینها باید در محضر دادگاه و مردم ایران پاسخگو باشند. مگر در قرآن نمی‌خوانیم که حتی ذره‌ای از اعمال شما محاسبه می‌شود. جمهوری اسلامی براساس شرع مقدس احیا شده است. پس باید همه پاسخگو باشند. اما متاسفانه بعضی از آقایان فکر می کنند که به راحتی می توان از حق الناس گذشت. 

این موضوع چگونه قابل حل و فصل است؟

حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح. هر کس هم بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده است. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود. در هر صورت مردم بهترین قضاوت کننده هستند. حیات نظام جمهوری اسلامی در همین مسائل است. اگر تن به حکمیت دهیم پس عدالت کجاست؟ عدالت فقط برای یک انسان گرسنه است؟ نه میلیاردها پولی که زیر انبوهی از سوالات قرار دارد؟ باید به این مسائل پاسخ داده شود. نمی شود که احمدی نژاد به قوه قضاییه پاس بدهد و قوه قضاییه هم به او پاس بدهد. این رفتارها در شان مسئولان جمهوری اسلامی نیست. یادمان رفته هدفمان از انقلاب چه بوده و می خواستیم چه بشویم؟ 

بعد از طرح این پیشنهاد آقای بقایی از آن استقبال کرد. به نظر شما چرا تیم یاران رییس دولتهای نهم و دهم به پیشواز چنین ایده ای رفتند؟ آیا به گمان خودشان در این صورت طرف برنده خواهند بود؟

شما می بینید که در یک زمانی هیات حل اختلاف بین قوا تاسیس شد. اما این کمیته که با حضور آیت الله شاهرودی و ابوترابی و چند نفر دیگر تشکیل شده بود برای حل اختلاف بین قوای موجود در نظام جمهوری اسلامی بود و جایگاه رسمی و قانونی داشت. آن موقع محمود احمدی‌نژاد رییس یک قوه بود اما الان چه؟ به نظرم این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می‌کنند و آن اینکه مردم را با قوه قضاییه دربیاندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند. 

به هرحال ما مخالف حکمیت هستیم. یعنی چه حکمیت باشد؟ کجای قانون این مورد وجود دارد؟ وقتی یک نفر متهم است چگونه می شود که به حکمیت رجوع کند. اگر بحثی بین دونفر باشد چرا؛ ولی در این موضوع بحث بین دو نفر نیست. قوه قضاییه بر این امر واقف است که این افراد تخلفاتی کردند و باید پاسخگو باشند. از طرفی آنها هم انتظار دارند که در یک دادگاه صالح به تخلفات شان رسیدگی شود. هر دو صحیح می گویند. اما استقبال امثال بقایی و دیگران نه تنها جایگاه قانونی ندارد بلکه فقط وقت تلف کردن است. آنها برای یک تراژدی جدید زمان می خرند تا آرام آرام مسائلی را مطرح کنند. اما ما که نباید جنگ حیدری نعمتی را در جامعه تنها برای اینکه یک نفر بخواهد حرفش را به کرسی بنشاند راه بیندازیم.

چقدر فکر می‌کنید طرح این مساله و یا پذیرفتن آن به معنای تبعیض در حق دیگران باشد؟ 

 

حکمیت در این موضوع تبعیض محض است و بعنوان یک بچه مسلمان که الفبای دینی را هم خوب می دانم می‌گویم که حرام است. امیرالمومنین آن قاضی را که او را اباالحسن می خواند و شاکی را بنام عادی صدا می زند توبیخ می کند و می گوید که اینجا بحث شاکی و متشاکی است و وظیفه داری که به هر دو به طور یکسان نگاه کنید. اگر در مورد احمدی نژاد و بقایی و مشایی و بقیه بنا بر هر دلیلی تبعیضی قائل شویم، هزینه کردن از نظام آنهم برای یک عده محدود است و این در شان قوه قضاییه ما نیست. 

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    8 3
    دمت گرم گل گفتی
  • بی نام RU ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    31 5
    گول راستهایی که دیروز نمیگفت و امروز که از اسب افتاده میگه نخورید. او همچنان همان پدیده ای است که به دوربین زل میزند و دروغ میگوید. اونکه مدت ها است در حصره 10 سال قبل از مدعیان بصیرت به هویت او پی برده بود.
  • میثم IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    28 41
    زنده باااد احمدی نژاد مردم مبارزه با ظلم و ظالمان
    • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      30 19
      این آقا خودش ظالمه
    • بی نام IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      17 1
      من نمیدانم چرا کلا رئیس جمهورها بعد از پایان دوئره خودشون دچار مشکلات اساسی میشوند هر کسی دور رااست جمهوریش تمام شده کارش به جاهای بدی کشیده
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 26
    اخلاقش تغییری نکرده، کاملا درسته. فقط اون موقع از این اخلاقش برای دفاع از مظلوم یعنی مردم فقیر استفاده می کرد الان برای دفاع از ظالم یعنی بقایی و مشایی.
  • عبدالله A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    6 28
    با سلام ... دکتر احمدی نزاد به عنوان تنها منتقد واقعی دولت روحانی در چهار سال اول ریاست جمهوری روحانی تکلیفش را به حق ادا کرد ، دقت بفرمایید با آغاز این دوره ریاست جمهوری روحانی امروز منتقد دولت مستقیما شخص رهبری است در تمام سخنرانی ها رهبری شخصا عمل میکنند و انتقاد های مصلحتی ایشان به احمدی نژاد موج انتقادهای شدید تری را بلافاصله نثار جان ریس چمهور کنونی میکنند ، تا امثال احمدی نژادها هستند هیچ آسیبی به رهبر ما در عرصه سیاست نخواهد رسید ...
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    27 1
    احمدی نژاد تغییر نکرده ، آدمهای دور و برش تغییر کردن . اونها که معجزه هزاره سوم خواندنش و الان فتنه گر می نامشن . اونها بیشتر از احمدی نژاد باید جوابگوی کارهای احمدی نژاد باشن تا خودش . حیف و صد حیف که ما از دموکراسی فقط صندوق رای را یاد گرفتیم اون هم شرطی .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    12 31
    اگریه مردروی زمین باشد اون احمدی نژاده
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 7
    اگه کار به حکم بازی بکشه و محمود محاکمه نشه این بار صدای مردمه که در میاد ....حکم کیلویی چنده ؟
  • عباس DE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    16 24
    زنده باد احمدی نژاد
  • حسن IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 8
    متاسفم برای این نماینده معلومه که نفهمیدی حکمیت تحمیلی بر حضرت علی چه بوده
  • بی نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 3
    قوه قضاییه عادل حتما با جهانگیری و فریدون و .... برخورد میکنه تا اعتماد عمومی به این قوه بیشتر بشه
  • بی نام IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 1
    فاضل کیه ؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      2 3
      ایشون از پیگیرترین نمایندگان در کمیسیون اصل نود بودن. جای چنین نماینده هایی تو مجلس خالیه
  • بی نام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    11 15
    احمدی نژاد تاوان عصبانی کردن اسراییل را می پردازد
    • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      8 3
      چه ربطی داشت؟
  • بی نام A1 ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 7
    نام احمدی‌نژاد با حاشیه سازی گره خورده است، وقتی رئیس جمهور بود هفته ای به آخر نمی رسید که او برای رکنی از ارکان حاکمیت شاخ و شانه نکشد. او با دوقطبی سازی های هزینه ساز کاری می کرد که مخالف دیدگاه هایش مجبور به عقب نشینی و از پیگیری دیدگاه خود منصرف شود.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 2
    اما احمدی نژاد بعد از ریاست جمهوری رویکردی متفاوت را دنبال کرد، قریب به 3 سال روزه سکوت گرفت اما یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهوری حرکت چراغ خاموش خود را کنار گذاشت و به صحنه سیاست بازگشت، با این وجود از کنشگری ها و اتخاذ مواضع رادیکالی پرهیز می کرد، وقتی هم که از حضور در عرصه انتخابات منع شد، چندماهی فتیله سفرهای استانی را پایین کشید اما زیرپوستی کارهای خود را ادامه داد تا روزی که به ستاد انتخابات کشور رفت و اعلام کاندیداتوری کرد.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 2
    او و اطرافیانش خیلی سعی کردند تا هزینه های ردصلاحیتش را بالا ببرند اما موفق نبودند. بعد خواستند جنبش آرای باطله راه بیاندازند که آنجا نیز توفیقی حاصل نکردند. مدتی گذشت وقتی پرونده حمید بقایی به اتهام تخلفات اقتصادی در مرجع قضایی به جریان افتاد، محمود احمدی نژاد همچون دوران ریاست جمهوری رسیدگی به اتهام اطرافیانش را خط قرمز خود اعلام کرد و هرچه دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده ها جلو رفت، احمدی نژاد بیشتر به پرده دری نسبت به قوه قضائیه پرداخت.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 2
    هفته گذشته آیت الله امامی کاشانی در نمازجمعه پیشنهاد داد تا ماجرا با حَکَمیت و داوری و در جلسات خصوصی حل و فصل شود. این پیشنهاد هرچند با استقبال احمدی نژادی ها مواجه شد اما قوه قضائیه قاطعانه واکنش منفی نشان داد.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 1
    عباس عبدی معتقد است: اصلا نمی شود با قوه قضائیه اختلاف داشت و موضوع اختلاف را نزد حَکَم ثالث برد بنابراین قوه قضائیه ما باید به گونه ای رفتار کند که چنین ذهنیت هایی به وجود نیاید.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 1
    آخرش خیلی جالب بود اگر تبرئه شد میره خونه زندگیشو میکنه ما هم که بله ......... جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه/ چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    واقعا که مسخره است
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    با نظر اقاى اژه اى موافقم هر كسى مقام و منزلت خودش را دارد نبايد اجازه داد كسى بخواهد با جنجال خودش را مطرح كند و جايگاهش را بالا ببرد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 1
    وقتی اصلاح طلبی به یک پز روشنفکری تبدیل بشه کسانی که همه به عنوان اصلاح طلب دو آتیشه میشناسند به چنین اظهار نظر هایی رو میاره
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 2
    به هفت شرط حکمیت بین دادگاه احمدینژادو لاریجانیها قابل قبول است ۱ هیچکدام ازطرفین وفامیلها ودوستان درجه یکشان سمت ریاست قوارا نداشته باشند ۲دوطرف حکم را قبول داشته باشند ۳هرکدام که تبرئه شدمجوز ریاست یکی از قوا راداشته باشد۴کاملا علنی وبرروز باشد ۵حکم باید ازسازمانهای بین للملی باشد۶تمام رسانه داخلی وخارجی پوشش دهند و۷کوچکترین مسئله ای که عنوان میشود باید بررسی وحکم علیه ش صادرشود
  • بی نام A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 1
    حالا اصلاح طلب ها هم طرفدار قوه قضائیه شده البته ما با اکثریت بدنه اصلاح طلب قوه قضائیه اشنا هستییم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    نظرات جالبی بود
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 2
    متاسفم که نمی توینم این جریان رو به سکوت برسونیم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 3
    احمدی نژآد زرنگه میخواد فضا رو متشنج کنه
  • بی نام A1 ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 2
    ظاهرا آقای محمود احمدی نژاد و دوستان شان گمان می کنند که هنوز هم به عنوان قوه مجریه یک طرف هستند و یک طرف هم دستگاه قضایی و دیگرانی هستند که در برابر آنها قرار گرفتند. در این صورت تبعا چنین فکر می کنند که می توانند با این حساب بین خودشان بازی و یارگیری کنند و نیروهایی را به وجود بیاورند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    باید اینا رو بایکوت کرد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 3
    اتفاقا به نظرم پیشنهاد امامی کاشانی به جا بوده الان وقت این تنش ها نیست وقتی اینا حرف حساب سرشون نمیشه باید یه طور فضا رو اروم کرد
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    متأسفانه اصولگرایان علی رغم اینکه باید از همه بهتر مفهوم فقه و قانون را می فهمیدند و اجرا می کردند، ولی در این زمینه بسیار نامرتبط رفتار می کنند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 2
    این جماعت پول مردم رو حیف و میل کردن الان اعصابشونو دارن حیف میکنند
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 1
    قبول حکمیت مساوی است با تبعیض ناروا
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 1
    بر فرض اینکه پیشنهاد حکمیت مورد قبول واقع بشه، اونوقت بر سر اینکه کی حکم داور بشه یه دعوای مفصل دیگه باید راه بندازه
  • بی نام A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    انسانم آرزوست
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 1
    آخه برای کسی که هم خودش و هم دوستان نزدیکش با کلی اتهام روبه رو هستند، میشه تقاضای حکمیت کرد؟ یا للعجب
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    هاشمی شاهرودی رو بذارن حکم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    این بهاری ها ول کن ماجرا نیستنا
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 1
    احمدی نژاد کشور رو نابود میکنه حالا بیید کی گفتم
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 5
    رهبری خوب هشداری دادن بشون ولی گوششون که بدهکار نیست
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 1
    به اتهامات خودش و اطرافیانش کاری ندارم، مسئولان قضایی چطور از اتهاماتی که محمود احمدی نژاد و دوستانش به آنها نسبت دادند می تونند براحتی بگذرند و ساکت بمونند؟
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    حالا کی باید این وسط حکم بشه؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 1
    رهبر هم امروز گفتن باید پاسخگو باشن نه مدعی
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 1
    به نظرم رئیس قوه قضا با حرفای چند وقت پیشش اینا رو تحریک کرد باید صبر پیشه کرد
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 5
    احمدی نژاد غیر از یک دادگاه علنی چی خواسته ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    10 2
    چرا به اتهامات ایشون در دوره ریاست جمهوری اش رسیدگی نشد؟