خطیب نمازجمعه این هفته تهران در سخنان خود دو بار صراحتا به دولت انتقاد کرد. یک بار آنجا که گفت «این حرف شد که باید همه را آزاد بگذریم و فیلتر هم نگذاریم تا هر فکر مسموم و حرف غلط وارد ذهن جوانان ما شود؟» و بار دیگر آنجا که گفت «اینکه می‌گویند هوا در دهلی و مکزیکوسیتی مانند ماست، این افتخار نیست که وضع ما این چنین باشد». او هر دو بار ابراز امیدواری کرد که مسئولان از خواب بیدار شوند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، حجت‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تفصیل به موضوع زلزله در پایتخت پرداخت و گفت: روز ایمنی در کشور ما پنجم دی ماه است که با زلزله‌های اخیر، عجب این روز با وضع امروز ما متناسب است. مردم ما روزهای تلخی را به مناسبت زلزله و هوای آلوده در این ایام پشت سر گذاشتند.
وی افزود: افراد ظاهربین می‌گویند این زلزله‌ها به‌خاطر شرایط طبیعی است. ما این را قبول داریم ولی این همه حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد. اگر در زمین زلزله رخ می‌دهد این گناهان روی زمین است که زمین را می‌لرزاند. خداوند می‌فرماید خوب و بد بکنید به شما بازمی‌گردد. تجاوز، خوردن مال حرام، تجاوز به بیت‌المال، تصرفات غیرقانونی به اموال بیت‌المال، دروغ‌ها، اهانت‌ها و... گناه است. رواج ربا در بانک‌ها و... زمین را می‌لرزاند. بر مردم رحم کنیم و گناه نکنیم لغزش زمین تمام می‌شود. اگر مردم به یکدیگر رحم نکنند، قوی به ضعیف رحم نکند و مسئول به وظایف خود عمل نکند، زمین به خود می‌لرزد. در خیلی از کشورها مشکل زلزله حل شده است. ژاپن مرتب می‌لرزد ولی آسیبی به مردم نمی‌رسد. چرا این تکنولوژی را نمی‌گیریم. باید به هر قیمتی این تکنولوژی را به دست آوریم.
اهم سخنان وی از این قرار است:

• گناه انسان را از حد حیوان نجس نیز پایین می‌آورد. سگ حیوان نجسی است ولی اگر هنری داشته باشد، قیمتی دارد و اگر فردی آن سگ را بکشد، باید جریمه آن را دهد. اگر انسانی پست شود باید او را کشت زیرا خون او بی‌قیمت است. ما نباید گناه کنیم بلکه باید گناه را شناخته و خود را در مقابل آن مراقبت کنیم. {این جملات صرفا در خبر خبرگزاری ایلنا بود و رسانه‎های دیگر این جملات را مخابره نکرده بودند}

• کسانی که حقوق چنین و چنان دارد، حقوق‌شان را پایین بیاورید تا جان مردم حفظ شود. حقوق ۱۷ میلیونی به ۱۲ میلیون برسد تا جان مردم حفظ شود.

• {با اشاره به سخنان چندی پیش رئیس‌جمهور} اینکه می‌گویند هوا در دهلی و مکزیکوسیتی مانند ماست، این افتخار نیست که وضع ما این چنین باشد. این نه افتخار است و نه عذر موجه.

• طبق اطلاعات موثقی که در چین به دست آوردم، در هر محله برج‌های تصفیه هوا گذاشتند که هوای آلوده را گرفته و به هوای تمیز تبدیل می‌کنند. این چین کشور الحادی است. در هر ساعت ۳۰ هزار متر مکعب هوا را تصیفه می‌کند.

• در صنعت به ویژه به خاطر مظالم پهلوی پدر و پسر عقب افتادیم ولی ۴۰ سال است که انقلاب کردیم که وقت کمی نیست.

• قرآن می‌گوید می‌خواهیم شما ملت مسلمان الگو باشید اما اکنون کفار برای ما الگو شده‌اند. چین نه تنها برای مسئله فضای آلوده برای فضای آلوده مجازی هم فکر کرده و فیلتر قرار داده تا هیچ فکری که مخالف نظام آنها است وارد مغز مردم آنها نشود. هم هوا و هم فضای مجازی را تصفیه کرده‌اند.

• مقام معظم رهبری چند روز قبل درباره فضای مجازی گفتند امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به مردم ایران است. این حرف شد که باید همه را آزاد بگذریم و فیلتر هم نگذاریم تا هر فکر مسموم و حرف غلط وارد ذهن جوانان ما شود؟ این چه تفکری است؟ ان‌شاالله خداوند مسئولان ما را از خواب بیدار کند.

• ترامپ در حال سقوط است. این آقا تعادل فکری و روانی ندارد؛ مخصوصا حرکت اخیر ننگینش درباره قدس که صدای سازمان ملل را بلند کرد و سازمان ملل هم محکومش کرد و متحدانش نیز او را محکوم کردند. آقای ترامپ! خیلی خوابی، نه! خیلی احمقی.

• ترامپ گفته است که هفت تریلیون دلار در خاورمیانه به اشتباه خرج کردیم. هفت تریلیون خرج کردند تا به ایران، بشریت و اسلام و آزادیخواهان ضربه بزنند ولی هیچ غلطی نتوانستند بکنند. به ترامپ می‌گویم بهتر است تو هم از خواب بیداری شوی. تو خودت هم احمقی و تصمیمات احمقانه گرفتی. قدس صاحب دارد و صاحبش خداست. زمانی که می‌خواهی درباره اولین قبله مسلمین تصمیم بگیری، سرنوشت ابرهه و یزید را به یاد داشته باش. مطمئن باش نابود می‌شوی.

• صلیب سرخ هشدار داده و می‌گوید یمن از گرسنگی در حال مرگ است. صیلب سرخ می‌گوید از هر ۱۰ نفر شش نفر به سختی چیزی برای خوردن پیدا می‌کنند. عربستان حیا کن. خونریزی و آدم کشی بس است. مقداری در خودت تجدید نظر کن و فکر کن مسلمان هستی که آنقدر مسلمان می‌کشی.

• {با اشاره به سخنان توهین‌آمیز وزیر امور خارجه بحرین } او حقیرتر و پست تر از آن است که در تریبون نماز جمعه اسم پست او برده شود. جواب ابلهان دادن خاموشی است.

• فتنه‌گران چه‌ها که نکردند. حرکتی به وجود آوردند و در این حرکت چه اتفاقاتی که نیفتد. چقدر به ماه رمضان بی‌احترامی شد، روزه‌خواری شد، به تمثال امام و عاشورا و خون مقدس امام حسین اهانت شد. خوب بود حیا می‌کردید. یهودی و نصارانی هم در عزای امام حسین شرکت می‌کنند ولی شما چه کردید و چه اهانت‌هایی که نکردید.

• {خطاب به سران فتنه} شما کور بودید یا کر که ندیدید آمریکا مردم را تشویق می‌کرد که به خیابان ها بیایند؟ اگر واقعا مدعی هستید که این اعمال از سوی شما نبوده چرا به صراحت این اقدامات را محکوم نکردید و چرا گروهی را تشویق به حضور در خیابانها برای فتنه گری کردید. ضربه ای که شما به اسلام و انقلاب زدید کمتر در تاریخ انقلاب سابقه داشته است و مردم از شما نمی‌گذرند و فکر نمی‌کنم خدا نیز از شما بگذرد.

• جزای عمل در قیامت بسیار دقیق است. افرادی که هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و آن را می خورند و می بلعند؛ گناه 80 میلیون نفر در روز قیامت به پای آنهاست. خداوند همه ما را بیدار کند بویژه آنانی که می توانند از بیت المال سوء استفاده کنند و یا پول های کلانی از بانک بگیرند .

• شوخی نیست، شنیده ام فردی حتی رقم هزار میلیارد تومان از بانک می گیرد و در مقابل چیزی هم که پرداخت نمی کند؛ درنهایت یا از کشور فرار می کند یا مخفی می شود. درحالی که این، پول های مردم است. پول های مردم را بردند، خوردند و بلعیدند؛ والله قیامتی است که نمی توانید جواب دهید همه عباداتی که داشته اید برباد می رود و گناهان 80 میلیون به پای شما نوشته خواهد شد (شعار نمازگزاران: مفسد اقتصادی، اعدام باید گردد).

• همه شما و خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم؛ بدانیم همه در محضر خدا هستیم اگر خدایی ناکرده خطایی از ما صادر شده فورا از خدای متعال عذرخواهی کرده و بگوییم خدای بزرگ! شرمنده هستیم از بی ادبی که در مقابل تو و دید تو داشتیم و از فرمان تو مخالفت کردیم.

• مردم مراقب باشید گناه نکنید حریم الهی را حفظ کنید و بدانید قیامت روز سختی است. قیامتی است که اعمال شما در طول عمر مجسم و به شما برگردانده می شود؛ از اعمال شما چیزی حذف نمی شود همه می ماند و به صورت جزای عمل به ما برمی گردد.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    بله معلومه گناه است که زمین را می لرزاند این همه داره ظلم می شه همین که سنگ نمی باره باید شکرگذار باشیم
    • متفکر A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      اگر زلزله تنببه خدا برای گناهان ماست پس ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله , مقابله با حکم خداست چون نمیگذارد عذاب بر مردم نازل شود و مردم درساختمان های مقاوم در برابر زلزله گناه میکنند و به خدا دهن کجی مینمایند .
    • بی نام IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      بیچاره اروپایی ها که اعتقادات ما رو ندارن حتما توی فلاکت زندگی میکنن. اونجا دائم طوفانه، روی ویبرست و خشکسالی بیداد میکنه. اقتصاد و صنعت هم که ندارن. ما چقدر خوشبختیم...
    • بی نام BE ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      179 7
      انسان بمفهومی که گناه و غیره می تونه براش معنی داشته باشه حدود مثلا 200300 هزار ساله که هس ولی زلزله سابقه صدها میلیون ساله داره. یعنی زلزله نمی تونه از گناه ناشی بشه.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    80 4
    ربا بزرگترین گناه و در حکم جنگ با خداست اما از تریبون نماز جمعه فقط بیرون بودن موی زنان از روسری به عنوان گناه شناخته میشود. جناب موحدی کرمانی، اگر شما و امثال شما فتوای حرام بودن بدهید کدام بانک جرأت میکند با گرفتن سودهای نجومی، اموال مردم را به غارت ببرد. اما مشکل بزرگ اینجاست که دیگر پولهای هزار میلیاردی این و آن، مشمول سودهای سرشار نمیشود و لازم است با فتوایی، حرام خدا را حلال کرد.
  • تقی A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    125 2
    حتما گناه دست فروشی بوده یا کلیه فروشی بوده یا چند تار مو بیرون بوده
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    74 1
    "افراد ظاهربین می‌گویند این زلزله‌ها به‌خاطر شرایط طبیعی است. ما این را قبول داریم ولی این همه حوادث ظاهری یک علت اصلی معنوی هم دارد" خودت یک بار بخوان ببین می فهمی چه گفتی؟
  • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    98 2
    فقط گناهان مردم معمولی یا شامل گناهان مسوولین ارشد کشور هم می شود؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    115 2
    زمان غار نشینی مدتهاست که به سر آمده و روابط بین حوادث و علل طبیعی با دقت زیاد تدوین و فرموله شده و خواهد شد. یخچال، تلویزیون، اینترنت، موبایل و .. که شما استفاده می کنید نتیجه کارکرد دقیق همین قواعد علمی است نه ورد خواندن و متافیزیکی که مدعیان آن هیچ چیز قابل مشا هده و اعتنایی جز پر کردن جیب خود از جهل مردم در چنته ندارند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    82 2
    شما که حامی اول احمدی نزاد بودین.پس از این آرزوها برای خودتان هم بکنید بد نیست.
  • مجید A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    83 2
    کی گناه میکنه..مردم..یا دزدهای بیت المال......خب بابک زنجانی گناه میکنه..چرا تاونش رو بچه شیر خوار بده....بهتر نیست ادم یک با مطالعه بره در جایگاهی سخنرانی کنه......
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    99 2
    جناب موحدی مسایل طبیعی علل طبیعی دارند و علت زلزله حرکت لایه های زمین است. چه شما گناه بکنید چه نکید این لایه ها حرکت می کنند همانطور که حرکت ماه یا سوختن خورشید ربطی به بنده و شما ندارد. البته گناه ساختن خانه نا امن در جای زلزله خیز منجر به بلا خواهدشد. گناه دزدی و دروغ و ... باعث ابتلای جامعه به نا امنی و فقر خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    81 2
    تا الان شما هیچ مسئولیتی در حکومت نداشته اید؟ خدا شما را بیدار کند.
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    61 2
    وقتی اختلاس هست یعنی یک جای کارایرادداردیاقوانین درست نیست یامسولین درستکارنیستنداینکه بگوئیم گناه هشتادملیون نفربه پای مختلس نوشته میشودنشان ازعمق بی اطلاعی ازجریان امورکشوراست وبه گوینده این سخن بایدخندیدوبحال مملکت گریست
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    99 2
    جل الخالق. همیجور مدیریت کردید که وضع ما اینه
  • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    68 2
    پس در اروپا و استرالیا که زمین‌لرزه نمی‌آید یا بسیار خفیف است، آنجا گناه نیست و همه آب‌ توبه بر سر ریخته‌اند؟ یا در جاهایی مانند لاس‌وگاس، همه نماز شب خوان شده‌اند؟ این ته مانده دین و ایمان را برایمان بگذارید که باشد... آن دنیا باید پاسخگو باشیم
  • مجید قاسمی A1 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    64 2
    خیلی با مزه بود
  • سعید A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    98 4
    ایشون فکر کردند هنوز سال اول هجرت است که مردم با این حرفها هراسان شودند و ... قرن 21 است و عصر اطلاعات . این حرفها فقط برای خندیدن و مزاح است دیگر نه پشت تریبون برای مردم .
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    67 2
    فقط حقوق های 17 میلیونی به 12 میلیون کاهش پیدا کند؟ مگر چند نفر هستند اینهایی که 17 میلیون حقوق می گیرند؟ باید نهادهای موازی که از بودجه دولتی استفاده می کنند و هیچکس هم از آنها حساب کشی نمی کند جمع شود تا در بودجه عمومی و هزینه های دولت صرفه جویی شود. چقدر نهاد و مؤسسه داریم که به اسم فرهنگ بودجه می بلعند و به جایی هم حساب پس نمی دهند و اصلا معلوم نیست کارشان چه نتیجه ای دارد
  • احسان A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    45 2
    اگه گناهان زلزله و خرابی ببار میارند پس چرا اروپا زلزله ای نمیاد و احدی از کافرا کشته نمیشوند؟؟ و اگر ژاپن که کشور زلزله خیرزی هستش و کشور گناهکاراست پس چرا اونجا کسی نمیمیره؟؟ همه اینها را می توان با مدیریت و نظارت درست پیشگیری کرد نه با پیشگویی های نادرست
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    64 2
    فقط تو ايران و خاورميانه گناه ميشه؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    33 2
    تو درسها بود که برادی حضرت علی ع ازشون سهم بیشتری از بیت المال خواست و حضرت پیشنهاد دادن که با هم برن دزدی کنن، چون گناه دزدی کمتر از دست درازی به بیت المال است شاید هم حرف موحدی کرمانی درست باشه چون تاراج بیت المال و اختلاس و ... خیلی زاد شده و این از اکثر گناهان دیگر بزرگتر است شاید برای همین زلزله پشت زلزله است اگه دست تاراج گران بیت المال را چه با اختلاس چه با بودجه نهادهای بودجه بگیر بدون بازده رو ببندن احتمالن زلزله هم کم میشه
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    67 4
    در دوران ستمشاهی زلزله کمتر بود یا بیشتر؟
  • بی نام RO ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    56 3
    حاج اقا شما همون رای حلال و حرومتون برای مخالفت با اقای روحانی کافیه جبهه شما مشخصه مخالفت با رییس جمهور منتخب حالا با هر بهانه ای
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    70 2
    شماهایی که براسب قدرت سوار شدید باید بیدار بشید
  • بي نام ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    52 2
    خودتون گناهكار نیستيد بهتر است ازبيدار بشين هر چه زودتر
  • بی نام A1 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    65 2
    و دروغ بزرگترین گناه است.
  • حسینی A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    61 2
    کاش دعا می فرمود که خداوند انصاف بده به عده ای که راجع به تمام مسائل سخن نگن چون دنیای امروز دنیای تخصصی است. کاری با علو تجربی ندارم که متخصص زانو از ارتوپد جدا شده یا کلیه راست و چپ هم همین طور. در همین علم سیاست شما ملاحظه می کنید که در وزارت خارجه ی کشورها هر کارشناسی متخصص گوشه ای از دنیا است نه همه ی دنیا. مثلا کارشناس خاورمیانه یا کارشناس شمال افریقا و... حالا چطور آقایان خطیب به خود اجازه میدن راجع به بانک داری، اقتصاد، بهداشت، آ و پرورش ، سیاست خارجی و....اظهار نظر می کنند و با این سخنان گاه نسجیده برای کشور مشکل ایجاد می کنند و تازه طلبکار هم می شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    114 3
    حاج آقا منظور شما حتما گناهی بود که خود شما مسولین انجام میدهید. وگرنه مردم که کاره ای نیستد تا گناهی انجام دهند. گناه و فساد را کسی انجام میدهد که قدرت و پول در اختیارش باشد.
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    81 8
    قسمتی از وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی: روزی که زرق و برق دنیا در چشم مسولان حکومتی ما پیدا شود, آن روز, روز پایان حکومت ماست
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    122 2
    قم که کلا پایتخت شماست اونجا دیگه چرا لرزید تو رو خدا اینقدر اسلام رو به تمسخر نگیرید
  • میرزا A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    78 2
    دلم بحال اروپاییها و آمریکایی ها میسوزه...ما که مملکتمون گل و بلبله؛نه اختلاس داریم نه ربا نه ریا نه فحشا نه فساد ساختاری و...این همه زلزله و سیل و عذاب سرمون میاد.میگم بگیم به برادران و خواهران اروپایی و امریکایی البته با رعایت تفکیک جنسیتی بلند شن ازون مهد گناه و فحشا و فساد بیان ایران شاید یه کم از خواب غفلت و جهالت بیدارشن.
  • بی نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    71 8
    خوب پس بهتره به کارنامه خودتون رجوع کنید و ببینید چی شده که پس از چهاردهه استقرار حکومت دینی آمار گناه و خطا اینچنین زیاد شده